David Jaffe: Gry nie są medium do snucia emocjonalnych historii
Ojciec serii Twisted Metal i God of War podniósł mi nieco ciśnienie wpisem na swoim blogu. David Jaffe generalnie uważa, że gry nie są najlepszym medium do opowiadania historii i jedyną grą, której się to udaje jest wg niego Metal Gear Solid IV.
15.02.2009 | aktual.: 13.01.2016 17:59
Generalnie czuję, że to medium nie jest odpowiednie do tworzenia angażujących i głębokich emocji, albo też nie zbliżyliśmy się do zrozumienia jak to robić na stabilnych podstawach. Jestem otwarty, ale mówię szczerze co sądzę o tym jak wygląda opowieść w grach wideo na obecnym etapie.No cóż, ja sądze, że to raczej brak umiejętności w tej materii, bo God of War niestety mnie dość szybko znużył właśnie miałką otoczką, choć naturalnie nie to było w grze najważniejsze. Mimo to był szereg gier, które dotknął mnie do żywego, a po skończeniu Shadow of The Colosuss miałem wręcz moralnego kaca i to długo. Gry są moim zdaniem świetnym medium do grania na emocjach, ale jak mówi Jaffe, ich twórcy jeszcze tego do końca nie pojęli. Poczekajmy, niech dojrzeją.
[via vg247]