David Cage będzie miał konkurencję. W Londynie powstało nowe studio
Po Heavy Rain i Beyond: Two Souls, Caroline Marchal chce stworzyć coś własnego.
Marchal nie jest tylko "byłą pracownicą Quantic Dream". To ona była główną projektantką rozgrywki obu wymienionych wyżej gier, ale pracowała też przy wcześniejszych produkcjach studia. Spędziła w nim 11 lat, ostatnio pracowała w londyńskim oddziale Sony. Poniżej możecie posłuchać jak opowiada o drodze studia do Beyond.
Quantic Dream - Team Interviews
Ale to dawne dzieje, Caroline nie pracuje nad Detroit: Become Human. W Londynie otworzyła studio Interior Night, w którym razem z innymi "uciekinierami" z firmy Cage'a i Sony chce przyciągnąć do konsol fanów historii, seriali i generalnie niegraczy. Straciliście zainteresowanie? Ok, Marchal pewnie jakoś to przeżyje, bo ewidentnie chodzi jej o zainteresowanie odbiorców, którzy w gry nie grają.
Quantic Dream wydaje gry rzadko. Między Heavy Rain a Fahrenheitem minęło 5 lat. Potem po 3 do sprzedaży trafiło Beyond. Jeśli Detroit zobaczymy w przyszłym roku, znów będzie to 5 lat od poprzedniej premiery. Zdaniem Marchal to za długo.
Ale może właśnie to jest dobra droga do ożenienia gier z telewizją. Nie trwająca 5 lat produkcja czegoś co z miejsca rozczaruje obie grupy odbiorców.
Nie wiem czy słyszeliście o The Bunker (mamy nawet recenzję) czy Late Shift od Wales Interactive. To po prostu interaktywne filmy, dające graczowi wybór jak mają zareagować bohaterowie.
Late Shift (FMV video game) | Official Trailer
Podobnie wygląda Erica od Sony, pokazana w Paryżu. W Londynie powstanie pewnie coś podobnego. Niekoniecznie dla ciebie czy dla mnie. Ale może bez tego całego nawijania makaronu na uszy, z którego Cage nie umie zrezygnować.
Maciej Kowalik