David Cage będzie miał konkurencję. W Londynie powstało nowe studio
Po Heavy Rain i Beyond: Two Souls, Caroline Marchal chce stworzyć coś własnego.
08.11.2017 13:36
Marchal nie jest tylko "byłą pracownicą Quantic Dream". To ona była główną projektantką rozgrywki obu wymienionych wyżej gier, ale pracowała też przy wcześniejszych produkcjach studia. Spędziła w nim 11 lat, ostatnio pracowała w londyńskim oddziale Sony. Poniżej możecie posłuchać jak opowiada o drodze studia do Beyond.
Quantic Dream - Team Interviews
Ale to dawne dzieje, Caroline nie pracuje nad Detroit: Become Human. W Londynie otworzyła studio Interior Night, w którym razem z innymi "uciekinierami" z firmy Cage'a i Sony chce przyciągnąć do konsol fanów historii, seriali i generalnie niegraczy. Straciliście zainteresowanie? Ok, Marchal pewnie jakoś to przeżyje, bo ewidentnie chodzi jej o zainteresowanie odbiorców, którzy w gry nie grają.
Quantic Dream wydaje gry rzadko. Między Heavy Rain a Fahrenheitem minęło 5 lat. Potem po 3 do sprzedaży trafiło Beyond. Jeśli Detroit zobaczymy w przyszłym roku, znów będzie to 5 lat od poprzedniej premiery. Zdaniem Marchal to za długo.
Ale może właśnie to jest dobra droga do ożenienia gier z telewizją. Nie trwająca 5 lat produkcja czegoś co z miejsca rozczaruje obie grupy odbiorców.
Nie wiem czy słyszeliście o The Bunker (mamy nawet recenzję) czy Late Shift od Wales Interactive. To po prostu interaktywne filmy, dające graczowi wybór jak mają zareagować bohaterowie.
Late Shift (FMV video game) | Official Trailer
Podobnie wygląda Erica od Sony, pokazana w Paryżu. W Londynie powstanie pewnie coś podobnego. Niekoniecznie dla ciebie czy dla mnie. Ale może bez tego całego nawijania makaronu na uszy, z którego Cage nie umie zrezygnować.
Maciej Kowalik