Dark Souls 2: nowy zwiastun, brak DLC i wersja na PC robiona od zera
Szkoda, że zwiastun ma całą minutę. Za to pozostałe wiadomości są bardzo dobre.
20.12.2013 | aktual.: 05.01.2016 15:50
Równolegle producent gry, Takeshi Miyazoe, udzielił wywiadu czasopismu Edge. W jego treści znow odniósł się do kwestii tego, że gra ma być przyjazna dla nowych osób, ale nie łatwiejsza. Pierwsze testy, w których wzięło udział 30000 graczy pokazały, że jak na razie im się to udaje.
Dark Souls nie jest w grą, która będzie trzymać kogoś za rękę. Ale nie jest niemożliwa do pokonania. Nie śpiesz się, uważaj na otoczenie, bądź cierpliwy i stawiaj sobie coraz to nowe wyzwania. Od strony technicznej staramy się zapewnić, by gracz zawsze wiedział, jaki błąd popełnił. Pomoże nam w tym nowy silnik, motion capture czy efekty. Dark Souls 2 nie dostanie też dodatków - nie będzie, jak w przypadku pierwszej części, pomysłów, które nie zmieszczą się w grze.
Nie planujemy dodatków do pobrania, chcemy dostarczyć pełną grę, pełne doświadczenie, każdemu, kto kupi ją w dniu premiery. Grający na PC docenią fakt, że gra nie będzie już tylko portem z konsol. Poprzedniczka była, bowiem firma nie planowała jej wydania na tej platformie. Więc zabrakło typowo pecetowych opcji jak zmiana klawiszy, wyższa rozdzielczość i liczba klatek - ich dodanie zabrałoby za dużo czasu.
Dark Souls 2 powstaje od początku na pecety, Wiemy, czego potrzebują gracze PC i zapewniam, że pecetowa wersja naszej gry będzie dla nich satysfakcjonującym doświadczeniem. Ale twórcy i tak zalecają granie na kontrolerze.
Inne zmiany to m.in.:
- system Przymierzy (Covenants), z których każde ma dawać jakiś unikalny bonus: łatwiejsze inwazje, szybsze wzywanie sojuszników. Zaś zdobycie w nich szczególnego statusu skutkować będzie widzialną aurą. Część Przymierzy będzie działać jak growa policja;
- to się przyda, bowiem nie da się unikać inwazji innych graczy - do tej pory nie mogli atakować jeśli gracz nie był do końca żywy. Miyazoe uważa, że to część gry, przeciwnik, sterowany przez innego gracza;
- pojawi się więcej zagadek przestrzennych - obiekty, jak ogniska, będą lepiej ukryte - gracze lubiący szukać i myszkować będą się dobrze bawić;
- ciemne fragmenty otoczenia, na które gracze narzekali w becie pozostaną takie - gracz ma wybór: światło pochodni albo chroniąca go tarcza. A po jakimś czasie (20 razach, jak mówi Miyazoe) nauczy się miejsc na pamięć i pochodnia stanie się zbędna;
- grę robi dwukrotnie większy zespół, za większe pieniądze;
- Dark Souls 2 nie było planowana na nowsze konsole, ponieważ czas i koszt tworzenia odsunąłby premierę. A opcje społecznościowe mogłyby popsuć doświadczenie;
- nie była też planowana wersja Wii U - nigdy nie pojawiła się w planach i twórcy nigdy tego nie żałowali, bo ta konsola ma ich zdaniem inną publiczność niż Dark Souls 2. Nie będzie wersji na PS Vita, bo opcje sieciowe są istotną częścią gry.
Gra pojawi się w 14 marca na PS3, X360 i nieco później na PC.
Paweł Kamiński
[Edge Online, cyfrowa wersja magazynu EDGE]