Dan Houser tłumaczy się ze 100‑godzinnych tygodni pracy

Współzałożyciel Rockstara musi się gęsto tłumaczyć z tego, co powiedział.

Dan Houser tłumaczy się ze 100-godzinnych tygodni pracy

16.10.2018 19:05

Szerokim echem w sieci odbił się wczoraj wywiad, jakiego serwisowi Vulture udzielił Dan Houser, współzałożyciel i wiceprezes Rockstara. Opowiadał w nim o pracach nad Read Dead Redemption 2 i tym, jak wiele kosztowało ukończenie tak monumentalnej gry.

Wspomniał m.in. o tym, że ukończenie gry wymagało pracowania momentami po 100 godzin tygodniowo. Jak nietrudno sobie policzyć, oznacza to ponad 14 godzin średnio dziennie przez cały tydzień, łącznie z weekendami. Jak myślicie, jak zareagował Internet?

Red Dead Redemption 2: Official Gameplay Video Part 2

Otóż zareagował na szczęście tak, jak powinien i przypomniał panu Houserowi, że nie ma się czym chwalić. Że pracowanie w ten sposób nie tylko jest nieproduktywne, ale i po prostu szkodliwe, nawet jeżeli dobrowolne (taaa). W sieci pojawiły się liczne wypowiedzi byłych pracowników Rockstara i innych growych firm, narzekających na kulturę tzw. "crunchu".

Przypominano również protest żon pracowników Rockstara z 2010 roku, czasów prac nad pierwszym Red Dead Redemption. Zarzucały one firmie, że zmusza swoich pracowników do spędzania w biurze 12 godzin dziennie przez 6 dni w tygodniu.

Obraz

Reakcja była na tyle intensywna, że Houser musiał się do niej ustosunkować. W wypowiedzi, której udzielił serwisowi Kotaku, można przeczytać:

Obraz

Tymczasem Sega w swoim najnowszym raporcie dla inwestorów poinformowała, że udało jej się ograniczyć stosowanie długich nadgodzin w swoich studiach o 80 do 90 proc. Jest to efekt rozpoczętych w 2013 roku działań "antynadgodzinowych".

Nadgodziny wciąż się w należących do giganta oddziałach zdarzają - należy zauważyć, że wciąż ich pracownicy przepracowują w miesiącu średnio 21,9 godziny więcej niż powinni. Ale nie są to już przynajmniej liczby niedorzeczne, przekraczające 80 dodatkowych godzin w miesiącu.

Więc jednak pod tym względem bądź bardziej jak Sega, panie Houser.

Dominik Gąska

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.