Dan Houser tłumaczy się ze 100-godzinnych tygodni pracy

Współzałożyciel Rockstara musi się gęsto tłumaczyć z tego, co powiedział.

Dan Houser tłumaczy się ze 100-godzinnych tygodni pracy
7

Szerokim echem w sieci odbił się wczoraj wywiad, jakiego serwisowi Vulture udzielił Dan Houser, współzałożyciel i wiceprezes Rockstara. Opowiadał w nim o pracach nad Read Dead Redemption 2 i tym, jak wiele kosztowało ukończenie tak monumentalnej gry.

Wspomniał m.in. o tym, że ukończenie gry wymagało pracowania momentami po 100 godzin tygodniowo. Jak nietrudno sobie policzyć, oznacza to ponad 14 godzin średnio dziennie przez cały tydzień, łącznie z weekendami. Jak myślicie, jak zareagował Internet?

Red Dead Redemption 2: Official Gameplay Video Part 2

Otóż zareagował na szczęście tak, jak powinien i przypomniał panu Houserowi, że nie ma się czym chwalić. Że pracowanie w ten sposób nie tylko jest nieproduktywne, ale i po prostu szkodliwe, nawet jeżeli dobrowolne (taaa). W sieci pojawiły się liczne wypowiedzi byłych pracowników Rockstara i innych growych firm, narzekających na kulturę tzw. "crunchu".

Przypominano również protest żon pracowników Rockstara z 2010 roku, czasów prac nad pierwszym Red Dead Redemption. Zarzucały one firmie, że zmusza swoich pracowników do spędzania w biurze 12 godzin dziennie przez 6 dni w tygodniu.

Obraz

Reakcja była na tyle intensywna, że Houser musiał się do niej ustosunkować. W wypowiedzi, której udzielił serwisowi Kotaku, można przeczytać:

Obraz

Tymczasem Sega w swoim najnowszym raporcie dla inwestorów poinformowała, że udało jej się ograniczyć stosowanie długich nadgodzin w swoich studiach o 80 do 90 proc. Jest to efekt rozpoczętych w 2013 roku działań "antynadgodzinowych".

Nadgodziny wciąż się w należących do giganta oddziałach zdarzają - należy zauważyć, że wciąż ich pracownicy przepracowują w miesiącu średnio 21,9 godziny więcej niż powinni. Ale nie są to już przynajmniej liczby niedorzeczne, przekraczające 80 dodatkowych godzin w miesiącu.

Więc jednak pod tym względem bądź bardziej jak Sega, panie Houser.

Dominik Gąska

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne