Czyżby gry bez multiplayera się skończyły?

Wraz z nadejściem XXI wieku nadeszła era internetu, która dodała nowe tchnienie do wrażeń płynących z gier. Idea kontaktu i rywalizacji z innymi graczami wprowadziła naszą branżę na wyższy poziom.

marcindmjqtx

09.12.2010 | aktual.: 06.01.2016 15:09

Podobnego zdania jest Frank Gibeau - prezes EA Games, który w nowym planie biznesowym firmy zakłada odsunięcie się od produkcji przeznaczonych jedynie dla pojedynczego gracza, które są pozbawione opcji internetowych.

"Sądzę, że ten typ gier jest skończony. Sieć to miejsce gdzie dzieje się zarówno akcja, jak i innowacja." Zapewne decyzja podjęta przez EA spowodowana była przez zbyt niską sprzedaż gier "Dead Space" i "Mirror's Edge", które prócz kampanii dla jednego gracza i paru DLC, nie posiadały wcale, bądź miały bardzo ubogi tryb multiplayer.

"Szczerze wierzę, że produkty, które zamierzamy wydać, muszą być w jakiś sposób połączone z siecią." mówi Gibeau. Decyzja EA ze strategicznego punktu widzienia wydaje się być dobra, lecz ze strony graczy niekoniecznie może to być przyjęte w pozytywny sposób. Gracze nie lubią jak jest im coś wpychane na siłę. Multiplayer dołączony do Uncharteda 2 był swoistym strzałem w dziesiątkę ze strony dewelopera, lecz z kolei doprawiony tryb multi do GTA IV nie cieszył się ogromną popularnością.

No cóż, pozostaje nam tylko mieć nadzieję, że decyzja EA przyniesie pozytywny rezultat zarówno dla EA, jak i dla graczy.

[źródło gamelife] Adam Magdziak

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.