Czy z tworzenia map do CS:GO można się utrzymać?

"Dzięki pieniądzom za stworzenie mapy byłbym w stanie utrzymać się przez rok lub dwa, mieszkając na przykład w Poznaniu."

Czy z tworzenia map do CS:GO można się utrzymać?
Bartosz Witoszka

07.04.2020 | aktual.: 07.04.2020 20:41

Nie dajcie się zwieść nagłówkowi – to nie jest opowieść o nastolatku, który porzucił szkołę, by realizować swoje marzenie o współtworzeniu jednej z najpopularniejszej gry na świecie. Choć po części jest to realizacja i rozwinięcie swojego hobby, bo Bartłomiej Guzek na co dzień jest projektantem poziomów w Techlandzie, a po godzinach również tworzy nowe areny, ale już w Counter Strike’u.

Z wywiadu opublikowanego na łamach serwisu Cybersport wynika, że ta druga czynność stała się przyczynkiem do rozpoczęcia swojej przygody z gamedevem, ale nie oznaczało to końca przygody z tworzeniem nowych mapek do strzelanki Valve. W ogóle, wiedzieliście, że firma regularnie wspiera swoich najlepszych moderów i co jakiś czas dodaje do gry ich prace? Fakt, nie jestem zbyt związany z Counter Strikiem, ale w nawet najśmielszych przypuszczeniach nie pojawiała się myśl o tym, że Steam Workshop CS-a jest wypełniony tyloma pracami.

Obraz

Bartek nie może dokładnie zdradzić o jakich kwotach mówimy, ale wynagrodzenie przyrównuje to do utrzymywania się w jednym z dużych polskich miast: Ciekawe, prawda? Sam Bartek wspomina, że praca nad jego najnowszym dziełem zajęła mu dokładnie 360 godzin, ale było to znacznie prostsze od jego pracy w Techlandzie: Nie zabrakło też wspominki o dalszych planach Bartka – oprócz pracy nad kolejną mapą (tym razem do trybu Danger Zone) może on w przyszłości zainteresować się Valorantem, który w dużej mierze nawiązuje do Counter Strike’a, jednak wszystko zależeć ma od podejścia Riot Games: O ile sukces Valve w dużej mierze opiera się na wykorzystaniu społeczności (CS startował jako mod do Half-Life’a, podobnie jak DOTA będąca modyfikacją Warcrafta 3), to Riot woli skupić się na własnych projektach, a na ilość tych nie powinniśmy w przyszłości narzekać. W końcu już 30 kwietnia wyjdzie Legends of Runeterra, a na The Game Awards poznaliśmy szczegóły dotyczące dwóch nowych gier od Riot Forge Games.

Więcej prac Bartka znajdziecie w Warsztacie Steama.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościvalvesteam
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.