Czy z tworzenia map do CS:GO można się utrzymać?

"Dzięki pieniądzom za stworzenie mapy byłbym w stanie utrzymać się przez rok lub dwa, mieszkając na przykład w Poznaniu."

Czy z tworzenia map do CS:GO można się utrzymać?
Bartosz Witoszka
SKOMENTUJ

Nie dajcie się zwieść nagłówkowi – to nie jest opowieść o nastolatku, który porzucił szkołę, by realizować swoje marzenie o współtworzeniu jednej z najpopularniejszej gry na świecie. Choć po części jest to realizacja i rozwinięcie swojego hobby, bo Bartłomiej Guzek na co dzień jest projektantem poziomów w Techlandzie, a po godzinach również tworzy nowe areny, ale już w Counter Strike’u.

Z wywiadu opublikowanego na łamach serwisu Cybersport wynika, że ta druga czynność stała się przyczynkiem do rozpoczęcia swojej przygody z gamedevem, ale nie oznaczało to końca przygody z tworzeniem nowych mapek do strzelanki Valve. W ogóle, wiedzieliście, że firma regularnie wspiera swoich najlepszych moderów i co jakiś czas dodaje do gry ich prace? Fakt, nie jestem zbyt związany z Counter Strikiem, ale w nawet najśmielszych przypuszczeniach nie pojawiała się myśl o tym, że Steam Workshop CS-a jest wypełniony tyloma pracami.

Obraz

Bartek nie może dokładnie zdradzić o jakich kwotach mówimy, ale wynagrodzenie przyrównuje to do utrzymywania się w jednym z dużych polskich miast: Ciekawe, prawda? Sam Bartek wspomina, że praca nad jego najnowszym dziełem zajęła mu dokładnie 360 godzin, ale było to znacznie prostsze od jego pracy w Techlandzie: Nie zabrakło też wspominki o dalszych planach Bartka – oprócz pracy nad kolejną mapą (tym razem do trybu Danger Zone) może on w przyszłości zainteresować się Valorantem, który w dużej mierze nawiązuje do Counter Strike’a, jednak wszystko zależeć ma od podejścia Riot Games: O ile sukces Valve w dużej mierze opiera się na wykorzystaniu społeczności (CS startował jako mod do Half-Life’a, podobnie jak DOTA będąca modyfikacją Warcrafta 3), to Riot woli skupić się na własnych projektach, a na ilość tych nie powinniśmy w przyszłości narzekać. W końcu już 30 kwietnia wyjdzie Legends of Runeterra, a na The Game Awards poznaliśmy szczegóły dotyczące dwóch nowych gier od Riot Forge Games.

Więcej prac Bartka znajdziecie w Warsztacie Steama.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne