Czy można oddać grę kupioną na Steamie? Nie. Ale czasami warto próbować

Czy można oddać grę kupioną na Steamie? Nie. Ale czasami warto próbować

Czy można oddać grę kupioną na Steamie? Nie. Ale czasami warto próbować
marcindmjqtx
27.11.2012 13:44, aktualizacja: 05.01.2016 16:28

Teoretycznie według polskiego prawa konsument, który zawarł umowę na odległość ma prawo do odstąpienia od niej bez podania przyczyny w ciągu 10 dni. Czy dotyczy to także zakupów na Steamie albo innych platformach dystrybucji cyfrowej? Przekonał się o tym nasz czytelnik, Tymon.

W mailach, które otrzymaliśmy od Tymona, dokładnie opisał on swoją historię. Zaczęło się od zakupu na Steamie GTA IV z dwoma dodatkami. Niestety nasz czytelnik popełnił drobny błąd - okazało się, że jego karta graficzna nie jest kompatybilna z grą. "Mój błąd, nie ukrywam tego" - przyznaje. Postanowił jednak spróbować oddać ten nieszczęśliwy zakup.

Z braku innych możliwości Tymon skontaktował się z działem pomocy technicznej Steam. Początkowo mógł poczuć się niczym w "Dwunastu pracach Asteriksa" - został odesłany do pomocy technicznej twórcy gry, studia Rockstar, a oni zaś stwierdzili, że to nie oni sprzedali grę, więc nie są w stanie rozpatrzyć takiej reklamacji. Dowiedział się jednak także od Steama, że:

Podobnie jak inne sklepy online, nie oferujemy zwrotów pieniędzy lub wymiany przedmiotów zakupionych drogą cyfrową - gier, dodatków DLC lub przedmiotów zakupionych w grach. W takim wypadku Tymon postanowił skontaktować się z Rzecznikiem Praw Konsumenta. Przyznaje, że nie do końca znał treść przepisów prawnych i chciał, by wyłożył mu to ktoś kompetentny. "Uznałem że to najlepszy sposób, by dowiedzieć się jak to jest naprawdę z tymi zwrotami" - komentuje. Dowiedział się, że:

a) Regulamin wewnętrzny nie może stać w sprzeczności z przepisami prawnymi danego kraju. Teoretycznie więc mamy ustawę o zwrocie bez podania przyczyny w ciągu 10 dni...

b) ...ale w przypadku umów na odległość produkty audialne i wizualne przekazywane cyfrowo podlegają wyłączeniu z tego przepisu. Prawo zwrotu nie przysługuje.

Powiedzmy więc ostatecznie - jeśli kupiliście grę na Steamie czy w innym systemie dystrybucji cyfrowej, nie ma możliwości oddania jej "do sklepu".

Przypadek Tymona doczekał się jednak szczęśliwego zakończeniu. W tym samym czasie, gdy kontaktował się z rzecznikiem, wysłał także kolejną wiadomość do pomocy technicznej Steam. Po wyjaśnieniu sprawy przez eksperta postanowił napisać jeszcze jedną, przepraszając za kłopot i uznając rację drugiej strony. Zdziwił się jednak, bo na jego koncie czekała już nowa wiadomość:

Jako jednorazowy gest, pomoc techniczna Steam może zwrócić kwotę zakupu do twojego Portfela Steam. Dokonanie zwrotu do portfela spowoduje usunięcie tytułu lub przedmiotu z twojego konta. Teoretycznie nie ma więc możliwości zwrócenia gry zakupionej cyfrowo. Czasami jednak warto próbować - na całe szczęście niektóre sklepy wiedzą, że to klient jest najważniejszy.

Tomasz Kutera

PS Tymonowi oczywiście dziękujemy za podzielenie się z nami swoją historią.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)