Czy Kinect może posłużyć jako domowe studio motion capture ?

Na Gamecorner.pl pojawił się ciekawy wpis o tym jak niezależni twórcy korzystają z dobrodziejstw Kinecta do takich celów jak domowe studio motion capture. Ale ja nie tylko o tym. O wiele ciekawsza dyskusja rozwinęła się w komentarzach pod wpisem.

marcindmjqtx

Wszystko zaczęło się od komentarza j_uk_dev, który dość dokładnie (i nie zawsze zrozumiałym dla laików języku) tłumaczy jak działa motion capture od strony technicznej i dlaczego "chałupniczą" metodą nigdy nie uzyskamy takich efektów jak w profesjonalnym studiu.

Nie wiem czy byłeś kiedyś na sesji mocap, ale wnioskuję, że nie. Efekty uzyskane jednym Kinectem z pewnością nie będą tak zadowalające jak w czasię regularnej sesji, ale synchronizacja od 2-4 może już dać rezultaty niemal identyczne ( oczywiście w odpowiedniej skali ). Dlaczego? Bo profesjonalny mocap wcale nie jest pozbawiony szumów i nawet po profesjonalnej sesji do akcji wkraczaja animatorzy. Dalej zaczyna się robić jeszcze ciekawiej bo rozmowa przechodzi na takie tematy jak niezależni twórcy i oprogramowanie open source.

to prawda, opensource jest fajny, bo tani ( tzn. darmowy ), ale z drugiej strony niesie za sobą wiele niedogodności. Większość aplikacji jest tworzona bez udziału designera i kogokolwiek z doświadczeniem z zakresu UX i przez to end-user, który wyrósł na sofcie "user-friendly" będzie miał sporo z tym problemów. Na cały wpis a zwłaszcza komentarze zapraszam tutaj. (link przenosi na stronę Gamecorner.pl)

Wojtek Kubarek

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościkinectkomentarze
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.