Czy Dark Souls 2 na PC wygląda tak jak na pierwszych prezentacjach? Nie wygląda
Teraz można to stwierdzić z całą pewnością. Choć są też dobre wiadomości.
Przede wszystkim Dark Souls 2 na PC jest znacznie bardziej dopracowaną grą od poprzedniej części wydanej na tę platformę. W dodatku ma lepszą rozdzielczość tekstur od wersji konsolowej i trzyma stałe 60 klatek na sekundę. Grafikę na warsztat wziął serwis Gamespot, oto efekty:
Jak jednak widać w 1:46, From Software nie zaoferowało na komputerach pięknych efektów świetlnych, którymi chwaliło się na pierwszych prezentacjach gry. Tutaj jeszcze dwa inne materiały o pecetowej wersji gry:
Nie będę udawał, że sprawa lepszej czy gorszej grafiki w Dark Souls 2 wpływa na jakość mojego snu. Przeszedłem grę na konsoli, uważam ją za brzydką w kategoriach technicznych i bardzo ładną jeśli chodzi o design. Oczywiście byłoby miło, gdyby była ładniejsza, ale dostarczyła mi tyle innych wrażeń, że ta tym pięknem jakoś nie tęsknię. Choć miło, że na PC będzie lepiej.
Natomiast absolutnie niedopuszczalne jest to, co zrobiło From Software, mydląc graczom oczy niesamowitą grą świateł w grze, po czym całkowicie się tego elementu pozbywając w finalnej wersji i nie mówiąc ani słowa. To marketing w obrzydliwym wydaniu. W innych dziedzinach życia ludzkość już się takimi działaniami nie bulwersuje (czy kanapka w fast foodzie kiedykolwiek wygląda tak jak na zdjęciu?), w grach jest to jeszcze względna nowość. Przykra i odpychająca. Branżo, idź inną drogą.
[Źródło: Gamespot]
Marcin Kosman