Carbon Studio to twórcy ciepło przyjętej gry "The Wizards" (80/100 pkt na Metacritic i 83 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). Seria doczekała się trzech odsłon (w tym mobilnej), których łącznie sprzedano ponad 100 tys. kopii.
Studio powstało w 2015 r. z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy szlify w branży zdobywali pracując przy takich tytułach jak" Painkiller Hell & Damnation", "Deadfall Adventures" i "Get Even".
Dziś na Steam, Oculus Store i Viveport trafia ich kolejna produkcja - "The Wizards: Dark Times".
The Wizards - Dark Times | Date Announcement Gameplay Trailer
- Mechanika przywoływania czarów opiera się na intuicyjnym i immersyjnym systemie rzucania zaklęć za pomocą gestów rąk czarodziejów z krainy Meliora. Pierwsze oceny gry zebrane podczas branżowych eventów, w których braliśmy udział, były bardzo pozytywne. Liczymy, że nasza produkcja spełni oczekiwania graczy, a także przyciągnie do wirtualnej rzeczywistości nowych użytkowników - tłumaczy Aleksander Caban z zarządu Carbon Studio.
Budżet produkcji wyniósł 0,5 mln zł. Część środków pochodziła z przeprowadzonej w ubiegłym roku emisji akcji spółki. Pozostałą kwotę spółka sfinansowała z bieżącej działalności.
Dodajmy, że we wrześniu 2019 r. studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry z wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio ma stworzyć tytuł przeznaczony na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum "Warhammer: Age of Sigmar", które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych.
Z rocznego raportu finansowego wynika, że w 2019 r. studio odnotowało blisko trzykrotny wzrost przychodów netto, które sięgnęły ponad 2 mln zł.