Czarodzieje polskiego VR wracają z nową grą

Są tu jacyś fani serii "The Wizards"?

Czarodzieje polskiego VR wracają z nową grą

04.06.2020 | aktual.: 04.06.2020 13:18

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Carbon Studio to twórcy ciepło przyjętej gry "The Wizards" (80/100 pkt na Metacritic i 83 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). Seria doczekała się trzech odsłon (w tym mobilnej), których łącznie sprzedano ponad 100 tys. kopii.

Studio powstało w 2015 r. z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy szlify w branży zdobywali pracując przy takich tytułach jak" Painkiller Hell & Damnation", "Deadfall Adventures" i "Get Even".

Dziś na Steam, Oculus Store i Viveport trafia ich kolejna produkcja - "The Wizards: Dark Times".

The Wizards - Dark Times | Date Announcement Gameplay Trailer

- Mechanika przywoływania czarów opiera się na intuicyjnym i immersyjnym systemie rzucania zaklęć za pomocą gestów rąk czarodziejów z krainy Meliora. Pierwsze oceny gry zebrane podczas branżowych eventów, w których braliśmy udział, były bardzo pozytywne. Liczymy, że nasza produkcja spełni oczekiwania graczy, a także przyciągnie do wirtualnej rzeczywistości nowych użytkowników - tłumaczy Aleksander Caban z zarządu Carbon Studio.

Budżet produkcji wyniósł 0,5 mln zł. Część środków pochodziła z przeprowadzonej w ubiegłym roku emisji akcji spółki. Pozostałą kwotę spółka sfinansowała z bieżącej działalności.

Dodajmy, że we wrześniu 2019 r. studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry z wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio ma stworzyć tytuł przeznaczony na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum "Warhammer: Age of Sigmar", które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych.

Z rocznego raportu finansowego wynika, że w 2019 r. studio odnotowało blisko trzykrotny wzrost przychodów netto, które sięgnęły ponad 2 mln zł.

Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.