Cyfrową grę na PSN od teraz łatwiej zwrócić
Sony lekko modyfikuje swoją politykę w tym zakresie.
02.04.2019 19:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Bez wielkich fanfar i ogłoszeń Sony zmodyfikowało nieco swoją politykę związaną ze zwrotami gier, kupionych cyfrowo na PlayStation Network. Wciąż nie jest tak dobrze jak na Steamie, ale jest lepiej.
I tak, jeżeli kupicie cyfrową grę w sklepie Sony, a po chwili rozmyślicie się i stwierdzicie, że chcielibyście swoje pieniądze z powrotem, to macie szczęście! W ciągu 14 dni od zakupu zwrotu można dokonać automatycznie pod warunkiem, że gry nie ściągnęliście ani nie zaczęliście streamować.
No Man's Sky Gameplay Trailer | E3 2014 | PS4
Ogranicza to możliwość szybkich zwrotów do bardzo konkretnych przypadków (zapewne głównie omyłkowe zakupy), ale zawsze lepsze to niż nic. Co warte wspomnienia, polityka ta dotyczy nie tylko gier, ale też dodatków i DLC - wg tej samej zasady, jeżeli nie ściągnąłeś - zwrot się należy.
Dodatkowo Sony przewiduje jeszcze jedną procedurę zwrotu, ta jest jednak nieco bardziej skomplikowana. Dotyczy bowiem gier "wadliwych" - takich, które nie działają lub powodują inne problemy techniczne. Mówi się, że decyzję Sony motywowały w tym aspekcie problemy z Anthemem, który przez pewien czas powodował nieoczekiwane wyłączanie się PS4.
W tego typu sytuacjach ma być również możliwość otrzymania zwrotu.
Dominik Gąska