Cyfrowa dystrybucja to tylko 10‑20% rynku

Najnowsze badania rynku mówią, iż gracze nadal wolą kupować gry na fizycznych nośnikach. Cyfrowa dystrybucja to jak na razie jedynie 10-20% rynku.

marcindmjqtx

03.08.2010 | aktual.: 06.01.2016 16:33

Wyniki pochodzą z 2009 roku i dostarczyła je Entertainment Merchants Association. Co to jest? To organizacja zrzeszająca ponad 600 firm (sklepów, wydawców, sieci handlowych) z USA, Kanady i innych krajów handlujących grami i filmami itp. Czeka nas długa droga, zanim na dobre odejdziemy od nośników.

I w sumie trudno się dziwić. Jak na razie mimo mniejszych kosztów po stronie wydawcy, który już nie musi wykupywać półek sklepowych, drukować instrukcji, tłoczyć płyt itd, gry w cyfrowej dystrybucji tańsze zwykle nie są. Jasne, oferują niesamowitą wygodę kupna bez wychodzenia z domu, dostępności od razu w dniu premiery i braku stresu o uszkodzenie nocnika, ale cały czas to za mało, by przekonać do siebie graczy.

Z drugiej zaś strony, wyniki NPD mówią, że cyfrowa dystrybucja na PC to mniej więcej tyle samo, co sprzedaż pudełkowa. No a na konsolach nie wszystkie tytuły przecież możemy kupić cyfrowo. No i zakładam, że takiego RDR schodzi dużo więcej niż Castle Crasher, czy innej gry z PSN.

Nie ukrywam, że lubię cyfrową dystrybucję i ten sposób kupowania gier. Oczekuję jednak, że wydawcy w końcu zrozumieją, że tytuły sprzedawane w ten sposób po prostu muszą być tańsze.

[via EDGE]

Piotr Gnyp

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościbranżapodsumowania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.