Cyberpunk 2077 przeszedł certyfikację na Xbox i PlayStation. Gra trafia do fizycznego tłoczenia
"Cyberpunk 2077" na ostatniej prostej przed listopadową premierą. Gra przeszła przez proces certyfikacji i trafia do fizycznej produkcji – czytamy w najnowszym komunikacie spółki CD Projekt RED.
Premiera "Cyberpunka 2077" zbliża się już dużymi krokami. Tytuł ukaże się już 19 listopada na konsole Xbox, PlayStation oraz PC – w tym na Xbox One, Xbox Series X|S oraz PlayStation 4 i 5.
CD Projekt RED ogłosiło właśnie otrzymanie statusu "gold", co oznacza, że gra jest gotowa do fizycznego tłoczenia na konsole Xbox i PlayStation. Oczywiście nie oznacza to końca prac deweloperów.
W praktyce deweloperskiej najczęściej dochodzi do sytuacji, gdy kod gry najpierw przesyłany jest do certyfikacji i po jej przejściu trafia na nośnik, ale ekipa w międzyczasie pracuje nad poprawkami, które ukazują się najczęściej w formie "łatki na premierę". Jak niestety wiemy, często wtedy twórcy gier pracują w tzw. trybie "crunchu", czyli nadgodzinach. CD Projekt RED niedawno zarządził obowiązkowy 6-dniowy tryb pracy, który - na pocieszenie - będzie zrekompensowany finansowo.
Warto podkreślić, że nie pomimo wydania gry w momencie, gdy wkraczają konsole nowej generacji – Xbox Series X|S i PlayStation 5 – "Cyberpunka 2077", wszystkie dostępne na rynku konsole tych producentów (tj. Xbox One/S/X oraz Xbox Series X|S i PlayStation 4/4 Pro oraz PlayStation 5) będą w stanie uruchomić tę grę.
PlayStation 5 i Xbox Series X|S są kompatybilne wstecz i gra powinna działać tam lepiej niż na PS4 i Xbox One – z przyspieszonymi ekranami ładowania i wczytywaniem zapisów oraz lepszym klatkażem (i wyższą rozdzielczością, jeśli jest dynamiczne skalowanie). Specjalne uaktualnienie wykorzystujące w pełni moc konsol nowej generacji pojawi się w późniejszym terminie.