Cyberpunk 2077 przeszedł certyfikację na Xbox i PlayStation. Gra trafia do fizycznego tłoczenia
"Cyberpunk 2077" na ostatniej prostej przed listopadową premierą. Gra przeszła przez proces certyfikacji i trafia do fizycznej produkcji – czytamy w najnowszym komunikacie spółki CD Projekt RED.
05.10.2020 | aktual.: 05.10.2020 13:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Premiera "Cyberpunka 2077" zbliża się już dużymi krokami. Tytuł ukaże się już 19 listopada na konsole Xbox, PlayStation oraz PC – w tym na Xbox One, Xbox Series X|S oraz PlayStation 4 i 5.
CD Projekt RED ogłosiło właśnie otrzymanie statusu "gold", co oznacza, że gra jest gotowa do fizycznego tłoczenia na konsole Xbox i PlayStation. Oczywiście nie oznacza to końca prac deweloperów.
W praktyce deweloperskiej najczęściej dochodzi do sytuacji, gdy kod gry najpierw przesyłany jest do certyfikacji i po jej przejściu trafia na nośnik, ale ekipa w międzyczasie pracuje nad poprawkami, które ukazują się najczęściej w formie "łatki na premierę". Jak niestety wiemy, często wtedy twórcy gier pracują w tzw. trybie "crunchu", czyli nadgodzinach. CD Projekt RED niedawno zarządził obowiązkowy 6-dniowy tryb pracy, który - na pocieszenie - będzie zrekompensowany finansowo.
Warto podkreślić, że nie pomimo wydania gry w momencie, gdy wkraczają konsole nowej generacji – Xbox Series X|S i PlayStation 5 – "Cyberpunka 2077", wszystkie dostępne na rynku konsole tych producentów (tj. Xbox One/S/X oraz Xbox Series X|S i PlayStation 4/4 Pro oraz PlayStation 5) będą w stanie uruchomić tę grę.
PlayStation 5 i Xbox Series X|S są kompatybilne wstecz i gra powinna działać tam lepiej niż na PS4 i Xbox One – z przyspieszonymi ekranami ładowania i wczytywaniem zapisów oraz lepszym klatkażem (i wyższą rozdzielczością, jeśli jest dynamiczne skalowanie). Specjalne uaktualnienie wykorzystujące w pełni moc konsol nowej generacji pojawi się w późniejszym terminie.