Crytek rezygnuje z wydawania gier w pudełkach

Szef firmy, Cevat Yerli, wyjaśnił, że interesuje ich robienie gier dostępnych w modelu free2play, ale o najwyższej jakości.

Crytek rezygnuje z wydawania gier w pudełkach
marcindmjqtx

08.06.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Yerli jest niezadowolony z tego, jak zmienił się rynek gier pudełkowych - przeszkadza mu zalew dodatków i płatnych usług mających na celu wyłącznie wydojenie klientów.

Dlatego Crytek chce porzucić dystrybucję w pudełkach na rzecz modelu free2play. Stanie się tak po ukończeniu gier, nad którymi pracuje obecnie - Crysis 3 dla EA Partners, Homefront 2 dla THQ i gry na Kinecta - Ryse - dla Microsoftu. Pierwszą próbą wejścia na rynek free2play jest darmowy FPS - Warface, którego testy już trwają. Nowe gry będą wspierane przez GFACE - platformę do społecznościowego grania.

Tworzymy gry na konsole, jednak od jakiegoś czasu zdajemy sobie sprawę, że przyszłość leży w grach sieciowych i free2play. Jednak nie jest bezkrytyczny wobec tego modelu - zdaje sobie sprawę, że free2play jest przez wielu postrzegane jako darmowe, prymitywne gierki. Podkreśla przywiązanie Cryteka do jakości:

Oznacza to, że nasza przyszłość, czyli wszystkie gry, które stworzymy, a także nowe platformy i technologie są projektowane z myślą o free2play i graniu w sieci, ale z zachowaniem najwyższej jakości. Widać to wyraźnie w Warface - chcemy zapewnić najwyższą jakość, jak w grach konsolowych. (...) Zakładamy budżety na poziomie od 10 do 30 milionów dolarów, nie idziemy tu na kompromisy. Ale cena dla klienta to nadal 0 dolarów. Warface jest przez twórców określane jako AAA4Free i graficznie nie odstaje od innych produkcji Cryteka. Yerli podsumowuje, że na takiej zmianie skorzystają klienci:

Wydaje mi się, że ten nowy rodzaj gier zmieni ich rynek i będzie najbardziej przyjaznym użytkownikowi modelem biznesowym. Szef Cryteka zgadza się z przewidywaniami, jakoby gry miały się stać bardziej usługą, niż produktem. Jednak nie odpowiada mu model premium jaki przyjęły Activision w Call of Duty  Elite czy Electronic Arts w usłudze Battlefield Premium.

Paweł Kamiński

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościcrytekfree2play
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.