Crytek nie ma problemów z tworzeniem na PS3
O grymasach Valve pod adresem PS3 pisaliśmy już co najmniej dwa razy. Swoje trzy grosze na temat skomplikowanej architektury konsoli Sony dołożyło również Platinum Games. A jak z ujarzmieniem Cella radzi sobie Crytek, twórcy nadciągającego Crysis 2?
14.04.2010 | aktual.: 15.01.2016 15:26
"Nie mamy żadnych problemów z tworzeniem na PS3. Mamy szczęście, że wkroczyliśmy w tę generację troszkę później niż inni. Tworzący pierwsze gry mieli problem, gdy zauważyli jak bardzo różni się ta maszynka. Poświęciliśmy dużo czasu i wypracowaliśmy sposób, jak się do niej dobrać." - mówi w wywiadzie dla CVG jeden z wysoko postawionych pracowników studia, Carl Jones.
"Na chwilę obecną idzie nam troszkę lepiej na PS3 niż Xboksie 360, ale jestem pewien, iż końcowy produkt będzie co najmniej w pierwszej trójce najładniejszych gier na każdej z platform." - dodaje.
Czyli co, można? Jak pokazuje przykład Crysis 2 tak. Wystarczy odrobina chęci i odpowiednie przygotowanie. Kiedy na jedno i drugie zbierze się uparciuchom pokroju twórców Hal-Life'a? Pogłoski wskazują, że pierwszą jaskółką zwiastującą nadchodzącą zmianę nastawienia może być Portal 2.
[via CVG]
Piotr Bajda