Crysis Remastered i ray tracing na konsolach obecnej generacji niemożliwy? Niezupełnie

Przed laty Crysis wyciskał siódme poty z każdego peceta. Teraz wyciśnie z każdej konsoli: małej i dużej. A to dopiero początek.

Crysis Remastered i ray tracing na konsolach obecnej generacji niemożliwy? Niezupełnie

Dowód w postaci klipu prezentuje studio Crytek i niezmordowani eksperci z Digital Foundry. Widzimy na nim "Crysis Remastered" z włączonym ray tracingiem na konsoli Xbox One X. To też pierwsza podpowiedź: technologia może działać wyłącznie na urządzeniach z obecnej generacji. Niezbędne do tego będzie jednak Playstation 4 Pro lub wspomniany Xbox One X. Podstawowe wersje urządzeń odpadają.

Statystyki mówią, że przy włączeniu ray tracingu, gra będzie działać w maksymalnie 30 klatkach na sekundę w dynamicznej rozdzielczości 1080 p. Niestety PS4 Pro takich parametrów nie udźwignie i spadnie poniżej tej wartości.

Crysis Remastered: Console Ray Tracing Analysed on Xbox One X!

Jak to w ogóle możliwe? Zasługi należy przypisać nieśmiertelnemu silnikowi CryEngine, w którym tym razem zaimplementowano ray tracing. Nazywa się toto SVOGI i w uproszczeniu polega na śledzenie odbić światła w czasie rzeczywistym. Ma to swoje plusy i minusy. Z jednej strony gra nie potrzebuje dodatkowego wsparcia sprzętowego, ale dość mocno obciąża same konsole.

Co więcej, Crytek zastosował tę technologię, choć w bardzo podstawowym stopniu, również w porcie na Nintendo Switch. Prawdziwe "kły i pazury" gra pokaże dopiero na potężnych pecetach. "Crysis Remastered" otrzymał bowiem specjalny tryb o wdzięcznej nazwie: "Can it Run Crysis?" (czy pójdzie na tym "Crysis" – red.). Jak się można domyśleć, opcja ma wycisnąć resztki sił z waszych pecetów. O ile w ogóle "Crysisa" udźwigną.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościcrytekcrysis
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.