CryEngine 3 działa mniej więcej tak samo na PS3 i 360
Pamiętacie demo techniczne CryEngine 3 z GDC przedstawiające silnik w wydaniu na konsole? Zrobiło ono spore wrażenie chyba na wszystkich, można wręcz powiedzieć, że Crytek dokonał niemożliwego. Podczas targów pojawił się nawet filmik, który ukazywał silnik w wersji na PS3 oraz 360. Moje sokole oko stwierdziło, że różnic między platformami nie ma, ale tak naprawdę to twórcy są najlepszą wyrocznią w tej sprawie. I tak oto głos zabrał Mark Atkinson z Cryteku, który stwierdził, iż:
18.05.2009 | aktual.: 08.01.2016 13:46
[...] Silniki są porównywalne na obu platformach: oba działają z tą samą prędkością. Jeżeli gra bardziej stawia na shadery, to będzie działać nieco szybciej na 360. Jeśli natomiast jest dużo obliczeń związanych z fizyką czy cząsteczkami, wtedy SPU biorą górę i całość działa trochę szybciej na PS3. Co prawda nie wierzę, aby nie było wojen fanbojów, kiedy już jakaś gra bazująca na silniku CryEnigne 3 ujrzy światło, ale cała reszta może spać spokojnie. Na obu platformach dostaniemy to samo (przynajmniej od strony graficznej).
[via Destructoid]