Coś ruszyło z Lords of the Fallen 2? CI Games o twórcach gry - jest weteran z Ubisoft i pogrobowiec Starbreeze Studios
CI Games zapowiada "Lords of the Fallen 2" od pięciu lat, karmiąc nas skrawkami informacji. Gry nadal nikt nie widział, ale od teraz przynajmniej wiemy, kto za nią odpowiada: studio Hexworks, za którego sterami stoją Cezar Virtosu oraz Saul Gascon. Kim są i skąd przychodzą? Sprawdziliśmy.
08.09.2020 | aktual.: 08.09.2020 16:01
W lipcu od prezesa spółki usłyszeliśmy: "Lords of the Fallen 2" powstaje powstaje i pracują nad nią dwa zespoły (w sumie ok. 50 osób). Wielką tajemnicą są osoby w nich zatrudnione. CI Games bardzo nie chciało ujawnić ich tożsamości, mówiąc tylko: to zbiór osób "bardzo doświadczonych w pracy przy tytułach AAA".
Dziś przyszedł czas, by powiedzieć: sprawdzam. Wiemy już bowiem, że CI Games utworzyło nowe studio z biurami w Barcelonie i Bukareszcie. Pierwsze z nich zaczęło prace na początku marca, drugie kilka tygodni później. W Hexworks, bo tak nazywa się studio, znalazł się Cezar Virtosu. Jego cv to przede wszystkim 10 lat na stanowisku narrative/content director w rumuńskim oddziale Ubisoft. Na liście tytułów znajdziemy m.in. dwa "Assassin's Creed", a dokładniej te z podtytułem "Origins" i "Syndicate".
Drugim sternikiem został Saul Gascon. Również zaliczył przelotny flirt z Ubi, ale najdłużej (4 i pół roku) zabawił w Starbreeze Studios. Stamtąd wyszło niezłe "The Darkness", kasowy niewypał w postaci rebootu "Syndicate", wypuszczenie w świat "Payday 2" oraz "Brothers: A Tale of Two Sons". Wielkim hitem miał być "Overkill's The Walking Dead", kooperacyjny akcyjniak oparty na licencji popularnego serialu. Gra okazała się dla studia katastrofą finansową i wizerunkową. Planowane porty na konsole Playstation 4 oraz Xbox One zostały anulowane, a wersję pecetową wycofano ze Steama. Producentem wykonawczym gry był Saul Gascon.
- Minęło sporo czasu odkąd zaczęliśmy prace koncepcyjne nad "Lords of the Fallen 2" oraz produkcję samej gry. Cieszę się, że dziś możemy ogłosić nowe studio, które pracuje nad tym tytułem już od pół roku i poczyniło przy nim znaczące postępy – mówi Marek Tymiński, prezes CI Games.
– Nie chcieliśmy o tym publicznie mówić więcej, zanim nie zbudujemy głównego zespołu, nie uzgodnimy szczegółów pierwszego projektu i nie posuniemy się istotnie naprzód z jego wizją. Dziś mamy ten ważny etap za sobą, więc przyszedł odpowiedni moment aby oficjalnie to ogłosić – dodaje.
"LotF2" ma ukazać się na obecną i przyszłą generacje konsol i będzie grą "AA+ z budżetem znacznie przewyższającym pierwszą część".
- Zebraliśmy silny zespół starszych rangą deweloperów z głęboką fascynacją dojrzałymi grami fantasy. Nasz rozwój był intensywny, szczególnie w sytuacji globalnego lockdownu, ale pracując ramię w ramię z Cezarem Virtosu i Markiem Tymińskim, zebraliśmy świetny zespół. Nie mogę się doczekać, aby podzielić się większą dawką informacji na temat studia i pokazać nad czym pracujemy – mówi Saul Gascon, producent wykonawczy "Lords of the Fallen 2".
Szczegółów nie zdradza również Cezar Virtosu, dyrektor kreatywny w Hexworks. - Przez wiele miesięcy nasza trójka pracowała nad zdefiniowaniem i określeniem zakresu projektu, aby znaleźć odpowiednio unikalne DNA, które umożliwi pozyskanie odpowiedniego zainteresowania ze strony graczy ale również pozostanie w sferze wykonalności – tłumaczy.
Skoro ekipa zaczęła pracę dopiero w marcu na zwiastun czy fragment rozgrywki nie ma co liczyć. CI Games mocno nadwyręża cierpliwość fanów gry – pierwsze informacje pojawiły się jeszcze w 2015 r.