Coś dla graczy podczas warszawskiej nocy muzeów - wystawa prac grafików, którzy tworzyli topowe gry AAA
Wiedźmina 3, Dying Light, Halo 5, Assassin's Creedy, Total Wary i szereg innych tytułów dla polskich i zagranicznych deweloperów. Wszystko w ramach wystawy Dobre Piksele.
Nie wszyscy zgodzą się ze mną, że gry to sztuka. Najwięksi nawet sceptycy tej teorii przyznają jednak, że obrazy koncepcyjne z gier spokojnie zasługują na swoje własne wernisaże. Przygotowywane na potrzeby konsolowych i pecetowych produkcji obrazy zachwycają, i to nie tylko graczy. W warszawskiej Pragalerii czy Sopockim Domu Aukcyjnym raz na jakiś czas można więc podziwiać obrazy, które często są bazą pod recenzowane na Polygamii gry. Tym razem ludzie stojący za promowaniem Polskiej Grafiki Cyfrowej przygotowali jednak coś innego. Wystawę Dobre Piksele, gdzie kilkudziesięciu artystów miało przedstawić za pomocą grafiki cyfrowej świat widziany oczami dziecka.
Po co o tym piszę na Polygamii? Bo a) spora część prac pochodzi spod wirtualnych pędzli ludzi, którzy "namalowali" nasze ulubione gry, b) większość grafik spokojnie mogłaby posłużyć za concept-arty kolejnych tytułów, c) wszystkie te prace będą w przyszłym tygodniu wystawione na sprzedaż, a cały dochód zostanie przekazany na cele charytatywne, a dokładnie rzecz biorąc na Niepubliczną Szkołę Podstawową dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu „Przylądek”. Kilka szczegółów odnośnie akcji, a także typowy warsztat grafika cyfrowego, poznacie na poniższym wideo.
Artyści o pracach - Szymon Biernacki | DOBRE PIKSELE
Aukcja odbędzie się w środę, 18 maja 2016 r., o godzinie 19:30. Na żywo w warszawskiej Pragalerii i za pośrednictwem internetu, na platformie pragaleria.onebid.pl. Zanim jednak obrazy zostaną sprzedane, można będzie je zobaczyć w Pragalerii na żywo. W dzień i podczas jutrzejszej nocy muzeów. Będą tam prace Szymona Biernackiego, który tworzył dla Warner Bros., Platige Image, Axis Animation (studio odpowiedzialne za pamiętny trailer Dead Island). Bożeny Chądzyńskiej i Karola Dumy (Artifex Mundi), Marty Dahlig-Orłowskiej (Funcom), Wojciecha Fusa (Quantic Dream), Bartłomieja Gawła, Ali Kapustki i Marka Madeja (CD Projekt RED), Adrianny Głowckiej, Łukasza Nowickiego (Platige Image), Michał Kusia (EA Games), Mateusza Lenarta (Bloober Team), Michała Migacza (kiedyś Metropolis Software, teraz Badi Badi FX Studio), Grzegorza Przybysia (Techland), Grzegorza Rutkowskiego (CD Projekt RED, Ubisoft, Games Workshop), Artura Sadłosa (Ubisoft, Techland i ciekawostka, kiedyś kiedyś komiksy w Psx Extreme), Darka Zabrockiego (Ubisoft, Sony, Sega, Creative Assembly, Wizards of the Coast), Mathiasa Zamęckiego (Platige Image, Juice, Paizo, Blur Studio, CD Projekt RED) czy Jakuba Różalskiego, którego na pewno kojarzycie z łączenia malarstwa z przełomu XIX i XX wieku z mechami. Na podstawie jego twórczości powstaje już gra planszowa, a także wideo - na PC, PlayStation 4 i Xboksa One. Póki co nie wiemy jednak kto za nią odpowiada od strony technicznej ani nawet z jakiego będzie gatunku.
Dobre Piksele to autorskie prace na zadany temat, a nie galeria obrazów koncepcyjnych z Wiedźmina, Halo czy Assassin's Creed. Nawet wśród nich można jednak znaleźć prace silnie inspirowane grami.
Sporo tam też jednak zupełnie świeżych obrazów. Poniżej znajdziecie kilka przykładowych prac udostępnionych nam przez Polską Grafikę Cyfrową.
W noc muzeów będzie można nie tylko zobaczyć te prace, ale też stworzyć własne. Przy użyciu identycznego jak powyżsi artyści warsztatu. Jak organizatorzy informują na swojej stronie www:
Paweł Olszewski