Co i kto miał największy wpływ na świat gier wideo? Będziecie zaskoczeni

Co i kto miał największy wpływ na świat gier wideo? Będziecie zaskoczeni04.11.2011 14:03
Co i kto miał największy wpływ na świat gier wideo? Będziecie zaskoczeni
marcindmjqtx

10 listopada rozpocznie się London Games Conference (to wydarzenie przeznaczone raczej dla branży niż dla graczy). Już teraz jednak poznaliśmy 5 osób, które zdaniem uczestników tej konferencji (1000 osób pracujących w branży) miały największy wpływ na rynek gier wideo. Kto to taki? Będziecie zaskoczeni (prawdopodobnie).

Pierwsze miejsce z 26 procentami głosów (zbierano je dzięki specjalnym ankietom) zdobył Steve Jobs. Zaskoczeni? My nie. O tym, jak Apple i szef tej firmy zmienili rynek gier, pisaliśmy już tutaj.

Drugie miejsce (16 procent głosów) przypadło Gabe'owi Newellowi, szefowi Valve. Nie oszukujmy się: raczej nie za obie części Half-Life czy Portala, ale za stworzenie Steama i pokazanie, jak powinna wyglądać cyfrowa dystrybucja we współczesnym świecie.

Trzecie miejsce (7 procent głosów) to Shigeru Miyamoto, twórca takich marek jak Mario, Zelda czy Donkey Kong i przy okazji, dzięki nim, także współtwórca potęgi Nintendo.

Czwarte miejsce (4 procent głosów) to Tim Berners-Lee, współtwórca i jeden z pionierów usługi WWW.

Piąte miejsce z 3 procentami głosów przypadło Markowi Zuckerbergowi, założycielowi Facebooka i pośredniemu (no, w sumie bardzo pośredniemu) ojcowi sukcesu takich gier jak Farmville czy Mafia Wars.

Zaskoczeni? Z twórców gier - stricte gier, nie sprzętu - znalazł się tu tylko Miyamoto. Oczywiście, w ankiecie udział brali przedstawiciele branży, którzy na rzecz patrzą inaczej niż gracze, stąd może taki, a nie inny wybór.

A jakie produkty uznano za najbardziej znaczące dla historii rynku gier? Na pierwszym miejscu z 17 procentami głosów znalazł się... iPhone, co tylko podkreśla dominującą rolę Apple w tym zestawieniu. Na drugim ulokowało się Nintendo Wii (7 procent głosów), na trzecim Xbox Live (3 procent), na czwartym pierwsze PlayStation (też ok. 3 procent) i na piątym Steam (2 procent).

[via eurogamer]

Tomasz Kutera

326962685869316138
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)