Co do tej pory powiedziała branża o Natalu?

Co do tej pory powiedziała branża o Natalu?

Co do tej pory powiedziała branża o Natalu?
marcindmjqtx
07.04.2010 15:30, aktualizacja: 12.12.2016 16:24

Konferencja prasowa Microsoftu na E3 poświęcona Natalowi jest coraz bliżej i zapewne przyniesie wiele konkretnych informacji o grach korzystających z nowego kontrolera. Do tej pory rzucano nam niestety głównie ochłapy i szczątki informacji. Spróbujmy jednak dostępne do tej pory elementy układanki złożyć w jedną, sensowną całość.

Jeśli ostatnie kilka miesięcy spędziłeś w ziemiance lub schronie przeciwatomowym i nie wiesz co to Natal, to przypominamy: jest to opracowany przez Microsoft system rozpoznający całą sylwetkę znajdującego się przed konsolą gracza, dzięki czemu każdy jego ruch może być wykorzystywany do kontroli gier. Bez żadnego oddzielnego kontrolera w ręku - do Xboxa trzeba będzie natomiast dokupić specjalną kamerę. Wszystko co chciałbyś wiedzieć o tym urządzeniu i nasze odczucia z zabawy znajdziecie tutaj.

Pomysł Microsoftu spotkał się z mieszanym odbiorem. Entuzjastycznie podchodzą do niego między innymi Hideo Kojima, Cliff Bleszinski i Danny Bilson z THQ. Bardziej sceptycznie natomiast  Tecmo i  David Cage, który ostatnio nazwał to, co do tej pory pokazywał nam koncern z Redmond science-fiction, wyrażając zaciekawienie jak konkurencja Sony poradzi sobie ze spełnieniem marketingowych obiecanek. Swoje trzy grosze do dyskusji wtrącili także rodzimi deweloperzy.

Wszyscy wiemy, że najważniejsze są gry. Kto tworzy tytuły współpracujące z Natalem? Pełną listę obecności znajdziecie tutaj i nie brakuje na niej żadnej liczącej się firmy. Większość deweloperów nie jest niestety zbyt wylewna, jeśli chodzi o sposób w jaki chcą wykorzystać nowy kontroler. Kilku z nich jednak puściło odrobinę pary z ust.

Wiemy na przykład, że Rare chciałoby zaimplementować sterowanie ruchem w swoich starszych tytułach i nowej strzelance oraz, iż inne wewnętrzne studia MS z Lionhead na czele również pracują nad tytułami wykorzystującymi Natala, m.in. tajemniczy Milo. Niewykluczone nawet, że premierze urządzenia towarzyszyć będzie gra z jednej z flagowych xboksowych serii.

Ubisoft z drugiej strony poszedł na łatwiznę i wybrał łatwy zarobek na graczach niedzielnych. Nad swoim dziełem pracuje też Suda 51 i obiecuje, że będzie to zupełnie nowy tytuł, mający trafić nie tylko w japońskie gusta.

W tyle nie zamierza pozostawać Sega i już zapowiada, że pojawi się na E3, aby pokazać, co z Natala wykrzesali jej twórcy. Sama prezentacja natomiast według zapewnień „Niebieskich” zostawi nas ze szczękami na podłodze.

Bardzo poważnie do kontrolera podchodzi wspomniane wcześniej THQ uchylając rąbka tajemnicy na temat gry z korzystającej z nowego kontrolera. Choć na razie koncern zamierza poczekać i zobaczyć jak rozwinie się sytuacja, to wstępnie przeznacza na tytuł 40 mln dolarów. Trudno się dziwić ich ostrożności, nikt nie chciałby wyrzucić takiej sumy w błoto, prawda?

Wiemy dużo, ale to wciąż za mało, aby wysnuć jakieś daleko idące wnioski. No, może poza jednym: zaplanowana na 13 czerwca konferencja zapowiada się naprawdę apetycznie i może nas zaskoczyć. Piotr Bajda

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)