Co czyni grę Hideo Kojimy grą Hideo Kojimy? Tłumaczy Hideo Kojima
Zwrot „a Hideo Kojima game” niedługo tak się wytrze, że straci jakiekolwiek znaczenie?
17.06.2019 17:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Hideo postanowił wytłumaczyć na Twitterze, na czym właściwie polega jego wkład artysyczny w produkcje, w których bierze udział. Lista jego obowiązków jest dość długa.
Uwaga, gotowi? Hideo wśród swoich zadań wymienia tworzenie koncepcji, tworzenie fabuły, wymyślanie motywu przewodniego, atmosfery świata, projektowanie postaci i gry, ustalanie terminów, zbieranie informacji, osobiste zwiedzanie lokacji, eksperymentowanie, pisanie scenariusza, projektowanie mapy, bezpośrednie wprowadzanie danych, decyzje w sprawie specyfikacji, dobór obsady aktorskiej, udźwiękowienie, codzienne rozwiązywanie problemów, edycja trailerów, tworzenie głównych grafik, produkcja i promocja.
Zabrakło chyba tylko znajomości obsługi sprzętów biurowych. „Nawet gdy zespoł się powiększył i zadania zostały podzielone, moja metoda tworzenia gier nie zmieniła się i pozostała taka sama jak przy grach niezależnych”, powiedział Kojima.
No. I żeby nikt już nie gadał, że dopisek „a Hideo Kojima game” jest bezzasadny.
Tatiana Kowalczyk