Co czyni grę Hideo Kojimy grą Hideo Kojimy? Tłumaczy Hideo Kojima
Zwrot „a Hideo Kojima game” niedługo tak się wytrze, że straci jakiekolwiek znaczenie?
Hideo postanowił wytłumaczyć na Twitterze, na czym właściwie polega jego wkład artysyczny w produkcje, w których bierze udział. Lista jego obowiązków jest dość długa.
Uwaga, gotowi? Hideo wśród swoich zadań wymienia tworzenie koncepcji, tworzenie fabuły, wymyślanie motywu przewodniego, atmosfery świata, projektowanie postaci i gry, ustalanie terminów, zbieranie informacji, osobiste zwiedzanie lokacji, eksperymentowanie, pisanie scenariusza, projektowanie mapy, bezpośrednie wprowadzanie danych, decyzje w sprawie specyfikacji, dobór obsady aktorskiej, udźwiękowienie, codzienne rozwiązywanie problemów, edycja trailerów, tworzenie głównych grafik, produkcja i promocja.
Zabrakło chyba tylko znajomości obsługi sprzętów biurowych. „Nawet gdy zespoł się powiększył i zadania zostały podzielone, moja metoda tworzenia gier nie zmieniła się i pozostała taka sama jak przy grach niezależnych”, powiedział Kojima.
No. I żeby nikt już nie gadał, że dopisek „a Hideo Kojima game” jest bezzasadny.
Tatiana Kowalczyk