Co autor FEZ‑a wyciśnie z Kinecta?
Po latach pracy nad cudnie zapowiadającą się platformówką, postanowił nieco odpocząć i wziąć się za mniej skomplikowany projekt. A co jest prostsze w formie, niż Tetris?
13.12.2011 | aktual.: 06.01.2016 11:42
Zanim przejdziemy do konkretów proponuję krótkie fanfary. Tak, piszemy o następnej grze studia Phila Fisha, a to oznacza, że FEZ- po latach błądzenia...
... wreszcie został skończony i powinien trafić na PC i XBLA na początku przyszłego roku.
Co dalej? Kolejny projekt studia Polytron jest w zasadzie powrotem do przeszłości. Konkretnie do roku 2008, kiedy Phil pomagał kolegom z grupy Kokoromi w pracach nad Super Hypercube. W rozmowie z Gamasutrą Fish zdradził, że Kinect idealnie się do niej nadaje:
Gra to w zasadzie puzzle, wykorzystujące śledzenie ruchów głowy. Wcześniej wykorzystywała też Wiimote'a, ale nie działało to najlepiej i pewnie nikt w nią nie grał. Ale sam pomysł się sprawdził, chciałem popchnąć go dalej, ale nie wyszło. To było jakieś 4 lata temu. Wtedy gra wyglądała tak:
Phil musiał się ucieszyć, widząc możliwości Kinecta...
Prawdziwie trójwymiarowy Tetris został (zresztą razem z FEZ) finalistą tegorocznego IndieCade, czyli pomysł chwycił. Ponoć koło projektu kręci się Microsoft, który być może zdecyduje się być wydawcą Super Hypercube.
Ósmy cud świata to raczej nie będzie, ale może przynajmniej zachęci innych do eksplorowania różnych potencjału Kinecta. Dziecinnych gier z krzykliwą grafiką urządzeniu chyba już wystarczy.
Maciej Kowalik