Cliff Bleszinski rozwiązuje swoje Boss Key Productions i udaje się na dłuższy urlop
Nieprzychylne przyjęcie Radical Heights przypieczętowało los firmy.
Wygląda na to, że Cliff Bleszinski znów udaje się na branżowy urlop. Wybitny projektant z Epic Games (między innymi Unreal Tournament i Gears of War) ogłosił właśnie, że jego autorskie Boss Key Productions kończy działalność. Przyczyną jest w głównej mierze porażka Law Breakers, gry gasnącej w oczach z każdym tygodniem. Gra debiutowała w sierpniu 2017 roku, a w październiku liczba graczy oscylowała już w okolicach dwustu. Symbolem upadku był 5 kwietnia, kiedy to na serwerach w godzinach szczytu zalogowany był jeden użytkownik.
Wtedy firma ogłosiła, że Law Breakers czeka w przyszłości próba ratunku (prawdopodobnie polegająca na stworzeniu wersji free to play), ale studio miało najpierw skupić się na wykrojeniu kawałka tortu o nazwie Battle Royale. Sklecone na kolanie Radical Heights jest już dostępne za darmo w Early Accessie, ale patrząc na stan techniczny produkcji i brak faktycznie autorskich rozwiązań, cena jest jedyną zaletą projektu.
Po niedawnym obwieszczeniu o rozwiązaniu firmy zdaje się jednak, że o zapewnieniach tych możemy zapomnieć. Po dwóch dotkliwych porażkach Bleszinski postanowił udać się na dłuższy urlop i zająć w tym czasie rodziną oraz pieskiem. To już nie pierwsze zniknięcie Cliffa z branży. Z Epica odszedł parę lat temu, po tym jak Gears of War zaczęło oddalać się od jego autorskiej wizji. Wyobrażał sobie tworzenie gier z dużo ambitniejszym gameplayem, tymczasem zauważył, że pomimo systemu odsłon, były po prostu tytułami o, cytując Cliffa:
Cóż, Law Breakers złe nie było, fakty są jednak takie, że niczym specjalnym też się nie wyróżniało. Developerzy, choć nie przynieśli sobie wstydu linijkami kodu, zdecydowanie zapomnieli zapoznać się z rozdziałem dotyczącym marketingu. Serwery Radical Heights mają być jeszcze przez jakiś czas dostępne, ale prace nad nim nie będą już kontynuowane.
Krzysztof Kempski