Clash of Heroes trafi na iSprzęty jeszcze w styczniu

Zupełnie nowe oblicze serii Heroes of Might & Magic rozpoczęło swój żywot jeszcze w 2009 roku, na Nintendo DS, a potem święciło triumfy i na pecetach i na konsolach stacjonarnych. W styczniu gra trafi w końcu na maszyny napędzane iOS.

Clash of Heroes trafi na iSprzęty jeszcze w styczniu
marcindmjqtx

Znane chociażby z uroczego Critter Crunch studio Capybara wzięło swego czasu na warsztat wielbioną przez graczy serię i... kompletnie ją zmieniło. Po pierwszym szoku, marsz z pochodniami na siedzibę studia został jednak wstrzymany, gdy okazało się, że Clash of Heroes wciąga jak diabli, a walka odbywa się na bardzo oryginalnych zasadach. Oddajmy głos Tomkowi Kuterze, który recenzował u nas grę:

Jak się w takim razie w Clash of Heroes w ogóle gra? Wyobraźcie sobie HoMM skrzyżowane z Puzzle Quest. Bohater porusza się po mapie, gdzie kupuje jednostki, zdobywa skarby, znajduje zadania i tak dalej. Tu toczy się też praktycznie cała warstwa fabularna. Najważniejszym elementem są jednak bitwy. W ich czasie gracz przenoszony jest na ekran, którego górę zajmują jednostki wroga, a dół - własne. Ataki wykonuje się przestawiając odpowiednio swoje wojska i ustawiając z nich jednokolorowe linie. Dodatkowych zasad jest tu całkiem sporo, bo są i jednostki zajmujące więcej miejsca niż inne, ataki można łączyć, można także formować mury i tak dalej, i tym podobne. Czy przypominacie sobie, by tak toczyły się bitwy w Heroes of Might & Magic? No właśnie. Jest świeżo, jest ślicznie i jest też całkiem trudno - warto myśleć, planować, wykorzystywać specjalne zdolności, a i łut szczęścia nie zaszkodzi, bo i elementu losowego tu nie brakuje.

Nie spotkałem się jeszcze z osobą, której Clash of Heroes nie przypadłoby do gustu. Co najwyżej z takimi, którzy nie grali, bo taka gra nie pasuje do platform stacjonarnych, a kupno konsolki Nintendo nigdy nie przeszło im przez myśl. Czekali na wersję na smartfony i tablety i w końcu się doczekają.

Clash of Heroes trafi do App Store 26 stycznia, w cenie 5 dolarów, a wersja na Androida ma pojawić się jakiś czas potem.

I choć to świetna wiadomość, to już pojawiły się głosy, że studio Tag Games, odpowiedzialne za mobilne porty nieco pokpiło sprawę, nie wykorzystując całej powierzchni poziomo zorientowanego ekranu iPhona, co przy tak małym wyświetlaczu nieco utrudnia zabawę. No, ale od czego jest funkcja zoom...

źródło: Joystiq

Maciej Kowalik

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościiphoneipad
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.