City Interactive w TVN CNBC Biznes

Niemałe zaskoczenie spotkało mnie kilka dni temu, gdy oglądając program Rynki Dnia na kanale TVN CNBC Biznes natrafiłem na rozmowę z Markiem Tymińskim, prezesem City Interactive, firmy tworzącej również gry na konsole. Co prawda ich portfolio, szczególnie z naszego punktu widzenia, nie zachwyca, ale może warto posłuchać jak polscy biznesmeni naszej branży widzą teraźniejszość i przyszłość?

City Interactive w TVN CNBC Biznes
marcindmjqtx

Pan Marek wypowiadał się z niekłamaną dumą o wynikach swojej firmy i zapewniał, iż wyniki finansowe za 3 i 4 kwartał będą doskonałe. Pan redaktor jako żywo zainteresowany tematem drążył dalej, aż w pewnym momencie zapytał o najpopularniejsze i najlepsze obecnie na rynku gry. I o ile rozumiem konieczność reprezentowania własnej firmy i ciężko przechodzące przez gardło komplementy w stosunku do innych, tak nie do końca rozumiem przywoływanie gry Shutter Island, która nie dość, że nie wyszła i nie wiadomo jak się przyjmie, to będąc PCtową przygodówką na licencji stawiam kosz malin, że nie zostanie hitem tej jesieni (premiera we wrześniu). A już tym bardziej nie będzie hitem dla pań, mimo, że w filmie o tym samym tytule zagra Leonardo di Caprio. A to właśnie sugerował pan prezes. Zresztą, przyjrzyjmy się jego opisowi gry:

Produkt ten jest..jest grą logiczno-zręcznościową typu hidden object, z elementami gier przygodowych Brzmi bosko, uwielbiam gry typu hidden object. A panowie? Ci dostaną Code of Honor 3, również PCtową strzelankę FPP, której ekipa Modern Warfare 2 powinna chyba zacząć się obawiać. I ta gra też nie miała jeszcze swojej daty premiery, przynajmniej poza siecią Walmart.

No dobra, ale skończmy z ironią, w końcu ekspertowi będącemu prezesem firmy i stroną "w sporze" trudno być obiektywnym. Jak wyglądają plany City Interactive? Tworzenie jeszcze więcej gier, również konsolowych, zarówno przez studio w Warszawie jak i zlecając je firmom zewnętrznym, m.in. TechFront z Brazylii. Poza tym City nie wyklucza również tworzenia gier reklamowych (myślę, że chodzi coś a'la Yaris na XBLA) oraz sprzedaży miejsc reklamowych w swoich produktach. Zresztą, pan Tymiński podzielił się również wiedzą, że rynek reklam w grach będzie już wkrótce warty miliard dolarów i jest on bardzo perspektywistyczny. Skoro tak, nie będę polemizował, tylko czekam na kolejne zapowiedzi gier na konsole od City Interactive. Zdaję sobie sprawę, że na grach po 10zł rzucanych masowo do Carrefoura można nieźle zarobić, ale to niespecjalnie zwiększa naszą dumę z rodzimych twórców. Dajcie nam powody do uniesienia nosów wysoko.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpolskacity interactive
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.