City Interactive odchodzi od gier niskobudżetowych
City Interactive nie kojarzy nam się z dobrymi tytułami. Ma to się jednak zmienić. Słabe wyniki finansowe spółki zmusiły ją do zmian. Jakich?
W wywiadzie dla Stockwatch Marek Tymiński mówi:
Odchodzimy od produkcji i wydawania gier budżetowych, a kładziemy nacisk na rozwój gier w segmencie premium. To oznacza mniej gier rocznie, ale za to lepszych jakościowo. Z racji na węższy katalog produktów, mogliśmy znacząco ograniczyć koszty działalności. Naszym głównym celem jest wzrost efektywności, lepsze gry powinny przełożyć się na dużo lepszą sprzedaż. Jakie to mają być gry?
Duże nadzieje wiążemy z grami akcji na platformę Xbox 360 i PC. Pierwszym produktem będzie Delta Force: Sniper. Jesteśmy przekonani, że może być naszym największym sukcesem. Gatunek gry trafia do najszerszego grona odbiorców konsoli 360, natomiast tematyka jest z jednej strony bardzo interesująca, a z drugiej unikalna, nie posiadająca bezpośredniej konkurencji. [...] W naszych planach znajdują się 3 tytuły na platformę Xbox 360, których premiery przewidziane są na przyszły rok. Dwa z nich mogą stać się sukcesem, co wpłynie w widoczny sposób na nasze zyski. Być może zmienimy pewne aspekty dystrybucji nie wykluczając bardziej globalnych umów z dużymi podmiotami. Na koniec ciekawostka - jaka jest najbardziej rozpoznawalna polska gra na Zachodzie? Redakcja Stockwatch nie ma tu żadnych wątpliwości, a przynajmniej tak można odczytać jedno z pytań:
Był Pan kiedyś zaangażowany w powstawanie gry Painkiller (red: najbardziej znana na świecie polska gra, lepiej rozpoznawana od Wiedźmina), na samym początku tego projektu. Na podlinkowanej stronie znajdziecie też listę gier od City wartych polecenia jako prezenty świąteczne. I muszę powiedzieć, że World of Goo to faktycznie dobry produkt.
Dzięki, Michał!