City Interactive o możliwościach CryEngine

Informowaliśmy dziś o tym, że nasze rodzime City Interactive będzie tworzyć grę Sniper: Ghost Warrior 2 na jednym z najmocniejszych na świecie silników, jakim bez wątpienia jest CryEngine. Nie chodzi o promocję tytułu dużą i znaną nazwą, ale o faktyczne możliwości kodu. Czy dzięki niemu firma rozwinie w pełni skrzydła?

marcindmjqtx
SKOMENTUJ

O powody wybrania właśnie tego rozwiązania zapytaliśmy Michała Sokolskiego, szefa developmentu City Interactive.

Dla mnie CryEngine jest błędnie kreowany jako silnik do renderingu ładnych krajobrazów. To prawda, że posiada chyba najlepszy dostępny na rynku renderer - to wie każdy. Mniej osób wie, że silnik działa na obu konsolach: Xbox 360, PS3 a na tym ostatnim wspiera technologię 3D. Jeszcze mniej ludzie zdaje sobie sprawę ze stopnia zaawansowania fizyki w CryEngine. Poza np. efektownie rozpadającymi się obiektami, dla nas ważne było aby roślinność w odpowiedni sposób reagowała na gracza oraz jednostki AI. To jest jeden z wielu elementów, które otwierają nam drogę do niedostępnych wcześniej możliwości tworzenia gameplay'u, a gracz zyskuje nową jakość snajperskiego doświadczenia. Nowy silnik to również zmiany w zakresie sztucznej inteligencji wrogów, a z tym jak wiemy w Sniper bywało różnie.

Jak już jesteśmy przy AI to cała logika jest obsługiwana przez bardzo fajne, elastyczne mechanizmy decyzyjne do których można podpinać bardzo wiele typów różnych zdarzeń. Zyska na tym jakość odbioru sytuacji zastanych przez gracza w trakcie rozgrywki. Na koniec rzecz całkowicie pomijana podczas pisania o CryEngine - zestaw świetnych narzędzi edytorskich dostarczany z silnikiem. Dzięki ich elastyczności i łatwości używania, eksperymentowanie, kolejne próby, testy poszczególnych etapów gry oraz zmiany są wprowadzane bardzo sprawnie i mają bardzo duży, pozytywny wpływ na jakość gry. Życzymy powodzenia i liczymy na to, że dzięki większemu bagażowi doświadczeń oraz nowemu kodowi, kontynuacja Snipera spełni wszystkie oczekiwania graczy. Paweł Winiarski

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne