Cities: Skylines 2 z problemami. Gra ma potencjał, ale optymalizacja leży

Kontynuacja popularnego city-buildera, Cities: Skylines 2, w końcu doczekała się swojej premiery. Jednak debiut nie był tak spektakularny, jak mogłoby się wydawać. Niedociągnięcia natury technicznej zdecydowanie wpływają na odbiór gry przez środowisko, co jest widoczne opiniach. Mimo to, gra przyciąga ogromne tłumy.

Cities Skylines II | Announcement Trailer I
Cities Skylines II | Announcement Trailer I
Źródło zdjęć: © YouTube

25.10.2023 12:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wreszcie jest. Cities: Skylines 2, długo oczekiwany sequel, w końcu zadebiutował, trafiając w dniu premiery do katalogu gier w usłudze PC Game Pass. Jednak na wersję konsolową gry musimy zaczekać. Użytkownicy konsol Xbox Series X|S i PlayStation 5 poczekają na swoją kolej do wiosny 2024 r. - takie są aktualne założenia.

Przyjrzyjmy się więc, jak branża ocenia Cities: Skylines 2. Na stronie Metacritic znajduje się obecnie 51 recenzji, a średnia ocen wynosi 76 na 100. Większość krytyków jest zgodna i rekomenduje grę, ale nie brakuje też takich głosów, które sugerują, że produkcja autorstwa Colossal Order ma jakieś problemy.

Cities: Skylines 2 zalicza falstart?

Przejdźmy teraz do strony gry na platformie Steam. W momencie pisania tego tekstu Cities: Skylines 2 ma już ponad 10 tysięcy recenzji, z czego 47 proc. to te o pozytywnym wydźwięku. "Szału nie ma". Na co tak narzekają gracze? Kluczowym problemem jest optymalizacja. Wydajność jest niska, grafika nie zachwyca. Mimo to, przebijają się głosy, że Cities: Skylines 2 to wciąż olbrzymi potencjał.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Frekwencja jest obiecująca

Mimo tych problemów, chętnych na Cities: Skylines 2 nie brakuje. Według danych ze SteamDB, gra cieszy się ogromnym zainteresowaniem; szczyt aktywności na Steamie to ponad 104 tys. graczy jednocześnie. Nawet teraz widzimy 45 tys. graczy bierze udział w rozgrywce. Oczywiście, nie są to pełne dane, bo dotyczą jedynie platformy Steam.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.