Chris Avellone opowiedział o skasowanym RPG w uniwersum Obcego od Obsidianu

Miał to być straszniejszy Mass Effect.

Chris Avellone opowiedział o skasowanym RPG w uniwersum Obcego od Obsidianu
Krzysztof Kempski
SKOMENTUJ

Kolejny odcinewk z serii "Chris Avellone narzeka na Obsidian Entertainment". O kulisach rozstania programisty z firmą dowiedzieliśmy się niespełna rok temu, gdy developer zdecydował się udzielić sporego wywiadu dla Codex Forum. Firma miała wykorzystywać gorszą sytuację finansową developera trzymając go w szachu i nie wypłacając należnych pieniędzy z tytułu różnych zleceń. Zabawna była sytuacja związana z Tyranny, przy ktorym firma usilnie próbowała namówić Avellone'a do współpracy tylko dlatego, że było to powodem zainteresowania grą, jakie wyraził Paradox.

Dziś Chris Avellone pomaga EA przy pracach nad Star Wars Jedi: Fallen Order i w kolejnym wywiadzie (tym razem dla VG247) wrócił jeszcze wspomnieniami do dawnych czasów. Tym razem wypowiedzi developera są już jednak nieco bardziej stonowane. Dziś mówi raczej o błędach w komunikacji na różnych szczeblach i jako największy problem wskazuje to, że wszelkie decyzje o tym, co dzieje sie z danym projektem podejmowane były na górze i przykładowo dyrektor artystyczny sam z opóźnieniem dowiadywał się o zmianie kierunku artystycznego.

Obraz

Avellone skomentował też sprawę skasowanego Aliens: Crucible, produkowanego dawniej przez Obsidian RPG z uniwersum Obcego. Pytany o to, czym miała być gra, developer wyjaśnił obrazowo, że firma chciała stworzyć "straszniejszego Mass Effecta". Gracz miał mieć możliwość podróżowania między planetami z załogą marines, walki z Obcymi, a także miał walczyć o przetrwanie w niekorzystnym środowisku. Ksenomorfy miały być stale obecne i atakować także podczas rozmów z postaciami niezależnymi.

Obraz

Wskazując na powody skasowania gry przez Segę, Avellone znów nawiązuje do tego, co działo się w samym Obsidianie. Firma miała wykańczać swoją polityką nie tylko pracowników, ale też Segę, która miała w pewnym momencie uznać (pomimo ciekawego prototypu), że nie chce już kontynuować prac nad tytułem.

Dziś Avellone deklaruje jednak, że ma zarzuty jedynie do kiepskiego stylu zarządzania, ale wciąż darzy sympatią kolegów z dawnej pracy i nadal chciałby z wieloma z nich współpracować. Co zresztą ma miejsce w przypadku tych, którzy pożegnali się już z firmą.

Krzysztof Kempski

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne