"Chmura" Microsoftu nawet dla gier na wyłączność z PlayStation 4?

Phil Spencer i śmiała deklaracja możliwości platformy Azure.

"Chmura" Microsoftu nawet dla gier na wyłączność z PlayStation 4?
Paweł Olszewski

20.12.2015 | aktual.: 23.01.2016 17:42

Phil Spencer, głowa Xboksa w Microsofcie, znany z utrzymywania bliskiego kontaktu z fanami marki na Twitterze, zajął w trakcie jednej z dyskusji bardzo ciekawe stanowisko. Jeden z graczy zapytał wprost, czy jeżeli w nadchodzącym Titanfall 2 dojdzie do wykorzystania „mocy chmury” z platformy Azure, Gigant z Redmond zdecyduje się na utrzymanie wyłączności tej marki dla swoich systemów (pierwsza część gry pojawiła się na PC, X360 oraz XOne). Spencer nie czekał długo z odpowiedzią i złożył dość ciekawą deklarację. Stworzona przez Microsoft technologia jest otwarta dla wszystkich developerów bez wyjątku i może posłużyć nawet grom na wyłączność z innych platform.

Gracze poczuli krew i chcieli wyciągnąć więcej informacji, ale Phil szybko uciął resztę dyskusji, zasłaniając się brakiem uprawnień do rozmowy na temat przypuszczalnej umowy podpisanej między Respawn Entertainment a Microsoftem.

Respawn Entertainment to studio założone przez byłych pracowników Infinity Ward, którzy odchodzili ze studia w atmosferze skandalu po premierze Modern Warfare 2. Debiutancką produkcją, a zarazem początkiem nowej marki, był Titanfall. Wydany na początku ubiegłego roku shooter, w którym główną rolę odgrywały ogromne mechy zwane Tytanami. Gra odniosła wielki sukces i sprzedała się w ponad 10 milionach egzemplarzy. Aktualnie studio pracuje nad jej kontynuacją oraz nad jeszcze jednym, nieujawnionym dotychczas, projektem.

Czym z kolei jest Azure? Platformą na pewno dobrze znaną sporej części studentów z kierunków ścisłych, gdyż Microsoft udostępnia im tę usługę za darmo w programie DreamSpark. Azure to w pełni skalowalna chmura obliczeniowa, która pozwala wykonywać nawet najbardziej złożone obliczenia na ekranie najzwyklejszego laptopa, który służy jedynie wysyłaniu i odbieraniu danych wejścia i wyjścia.

Na ile oświadczenie Spencera jest prawdziwe? Trudno to ocenić. Wydaje się, że jedynie czas (i konsekwentne wykorzystywanie Azure przez Microsoft) może je zweryfikować.

[Źródło: Gamespot]

Oskar Śniegowski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościmicrosoftcloud gaming
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.