Chmielarz obala 10 mitów o tworzeniu gier
Praca przy tworzeniu gier to marzenie wielu graczy. To też źródło wielu mitów i fałszywych wyobrażeń. Na swoim twitterze Adrian Chmielarz przedstawił 10 z nich.
23.12.2011 | aktual.: 06.01.2016 11:41
- Testerzy gier przez cały dzień nie robią nic innego poza graniem w gry
- Gra są tworzona dokładnie tak, jak chcieli tego jej designerzy
- Zatrudnienie drugiego grafika przyspiesza pracę nad grą dwukrotnie
- Designerzy gier mają najfajniejszą pracę pod słońcem: cały dzień wymyślają gry, które ktoś dla nich robi
- Jeżeli kupisz silnik do swojej gry, nie potrzebujesz programistów
- To, że pracujesz przy tworzeniu gier oznacza, że masz na nie niesamowite pomysły
- Świetny marketing potrafi sprzedać słabą grę. Świetne gry nie potrzebują marketingu
- Po odkryciu motion-capture nikt już nie potrzebuje animatorów
- "Producenci są złem wcielonym. Możemy to zrobić sami"
- Nic dobrego nie wynika z crunchu
Zdziwieni? Mam nadzieję, że nie. Tworzenie gier to bardzo satysfakcjonująca praca, ale często wymagająca ogromnych wyrzeczeń. No i - jak pisze Adrian - nie polega niestety wyłącznie na graniu w świetne gry przez cały dzień.
[via @adrianchm]
Piotr Gnyp