Chcesz zrobić nowego Gexa albo Fear Effect? Square Enix chętnie Cię wysłucha

A my będziemy dopingować, bo wiele lat upłynęło od ostatnich przygód pyskatego jaszczura i Hany.

Chcesz zrobić nowego Gexa albo Fear Effect? Square Enix chętnie Cię wysłucha
marcindmjqtx

18.02.2015 | aktual.: 05.01.2016 15:16

Square Enix Collective to partnerstwo między wydawcą Square Enix a organizatorem zbiórek społecznościowych Indiegogo. Jednym z jego celów jest chęć odświeżenia dawnych marek Eidos. W tej chwili firma zachęca do składania propozycji związanych z trzema dawnymi hitami - Gex, Fear Effect i Anachronox. Głos na temat pomysłów zabierze SE, ale i uczestnicy zbiórki na platformie finansującej.

SEC poza tym, że jest dla młodych twórców okazją do wykazania się, jest doskonałym narzędziem dla Square Enix. Nie trzeba się wysilać koncepcyjnie (to małe studio ma przygotować projekt i go zrealizować) ani finansowo (to małe studio ma zebrać pieniądze na Indiegogo), a po wszystkim i tak można skasować producenta i za dystrybucję, i za użycie znanej marki. Żyć, nie umierać.

Łatwiej będzie oczywiście reaktywować Gexa - jedną z serii platformowych, które zgrabnie przeszły z 2D do 3D. Fear Effect robił wrażenie cel-shadingową grafiką i niepoprawnością obyczajową, zaś Anachronox stanowił rzadki mix RPG i strzelaniny. Nowe wersje dwóch ostatnich zaangażowałyby zapewne większe środki, zaś Gex wzorem Raymana może wrócić do 2D i krzywda mu się nie stanie.

Czyżby po Deusie, Hitmanie, Thiefie i Tomb Raiderze Square Enix zamierzało wskrzeszanie starych marek powierzać wyłącznie innym twórcom? W portfolio ostało się jeszcze kilka martwych perełek i za odświeżenie niektórych gracze na pewno byliby wdzięczni - by wymienić tylko Soul Reavera.

[Źródło: Polygon]

Marcin Kosman

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.