Chcesz mieć calaka w Tomb Raider? Musisz zagrać w multi

Obawiam się też, że jeden mecz nie wystarczy.

Chcesz mieć calaka w Tomb Raider? Musisz zagrać w multi
marcindmjqtx

21.01.2013 | aktual.: 05.01.2016 16:24

Sam fakt, że ujawniono Osiągnięcia/Trofea z jakiejś gry przestał kwalifikować się na newsa dobrych kilka lat temu. Ale czasem z takiej listy możemy dowiedzieć się czegoś ciekawego. W przypadku Tomb Raidera wyszło na jaw, że nie da się zdobyć calaka (wszystkich Osiągnięć/Trofeów) bez poświęcenia uwagi trybom sieciowym. Tym, na które część graczy kręci nosem i najchętniej udawałaby, że nie istnieją.

Otóż w sieciowych zmaganiach na odkrycie czeka 250 GS, czyli 25% punktów ze wszystkich Osiągnięć. Jeśli więc lubicie systematycznie powiększać rozmiar waszego wyniku gracza czy poziom w Trofeach, to szykujcie się na konieczność walki na śmierć i życie z tubylcami. Tomb Raider nie będzie co prawda wymagał wpisywania żadnej przepustki sieciowej, by dostać się na serwery, ale wygląda na to, że trzeba będzie spędzić na nich trochę czasu, by dobić do 60-tego poziomu postaci.

Wydaje mi się, że ludzie odpowiedzialni za implementację Osiągnięć/Trofeów w Tomb Raiderze popełnili błąd. Nie mam nic przeciwko nagrodom za sieciowe tryby, w grach, w których taka zabawa stanowi sedno rozgrywki. Tomb Raider do tego grona na sto procent nie należy. Ktoś powie "drama o punkciki" i będzie miał sporo racji. A raczej miałby, w okolicach startu obecnej generacji. Teraz te "punkciki" to dla wielu graczy poważna sprawa, wyznaczająca granicę prawdziwego ukończenia gry i będąca jakimś naszym odbiciem w wirtualnej rzeczywistości. Nie wierzycie? Wejdźcie na pierwsze, lepsze forum i zobaczcie ludzi, rozmawiających nie o grze, jej wadach i zaletach, ale o łatwości zdobywania "aczików" czy "trofików" (tak, wiem jak brzmią te zdrobnienia).

Rozumiem, że deweloper i wydawca wiedzą, że gracze chcą zdobywać kolejne nagrody. Można wykorzystać to, do zwrócenia ich uwagi na tryb, którego inaczej pewnie by nie odpalili. "Zagraj jeden mecz w każdym trybie", "Bądź najlepszy w drużynie", "Kup ulepszenie". Ok, da się zrobić w godzinkę - jak mi się spodoba, to wrócę, jak nie to trudno - i tak kupiłem Tomb Raidera dla Lary, a nie multi.

Ale nagroda za 60 poziom w tej grze? Przesada. I moim skromnym zdaniem kolejny dowód na to, że czasem Osiągnięcia i Trofea są wyznaczane mechanicznie, bez większego pomyślunku.

A przecież ciekawe zadanie potrafi zająć gracza, utrzymać go dłużej przy tytule i jeszcze sprawić, że puści on w sieć kilka zdań o grze. Kto widział, jak na forach ludzie zastanawiali się, o co chodzi z Gnomem Chompskym w Orange Box, ten wie, ile było z tym zabawy (tudzież męki). O ile fajniejsze są takie zabawy z graczem, niż Osiągnięcia/Trofea za przejście gry, wydanie X kosmicznych megadolarów czy dobicie do ostatniego poziomu postaci w multiplayerze...

Maciej Kowalik

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360ps3
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.