CD Projekt Red Studio: A jednak Wiedźmin!
Firma CD Projekt poinformowała nas właśnie o podpisaniu umowy z Andrzejem Sapkowskim, najpopularniejszym polskim pisarzem fantasy. Efektem tej umowy będzie gra komputerowa RPG pt. Wiedźmin (ang. The Witcher), osadzona w realiach świata znanego z twórczości A. Sapkowskiego.Gra będzie miała ciekawy i rozbudowany wątek fabularny, nad którym prowadzą prace autorzy "Dzikich Pól", a jednocześnie redaktorzy Komputer Świat GRY: Jacek Komuda i Maciej Jurewicz. Prace nad grą już trwają - prowadzi je zespół CD Projekt Red Studio z siedzibą w Łodzi.Sebastian Zieliński, szef i główny programista projektu zdradził pierwsze szczegóły dotyczące gry: Praceprowadzimy równolegle w kilku kierunkach. Obecnie najbardziej zaawansowane są prace nad silnikiem gry. Jest tozupełnie nowe oprogramowanie, które powstaje specjalnie na potrzeby Wiedźmina. Tworzony engine będzieobsługiwał zarówno pomieszczenia zamknięte jak i duże otwarte przestrzenie. Mogę zapewnić, że graficznie gra niebędzie odbiegać od światowych standardów, choć nie ukrywam, że nasze ambicje sięgają wyżej. Z ciekawostekmogę zdradzić, że już dziś engine obsługuje wszystkie standardowo spotykane efekty tj. pełna gama efektówatmosferycznych, vertex shaders, pixel shaders, dynamiczne oświetlenie i cieniowanie, obsługa otwartychprzestrzeni oraz wiele innych. Niedawno zakończyliśmy prace nad niezwykle realistyczną wodą, a obecniepracujemy nad animacją liści drzew, tak, aby mogły się poruszać np. przy powiewach wiatru.O tym, jakim rodzajem gry będzie Wiedźmin, opowiedział Michała Kiciński dyrektor marketingu: Nie chcęzaszufladkować Wiedźmina do konkretnego gatunku. Chcemy, aby akcja była poprowadzona szybko, ale jednocześnie,aby gra miała ciekawy i rozbudowany scenariusz. Nad tą stroną Wiedźmina prowadzą prace autorzy Dzikich PólJacek Komuda i Maciej Jurewicz. Nie chcemy tworzyć monumentalnego dzieła na miarę Baldur’s Gate, ani teżbezmyślnej siekaniny. Projektujemy Wiedźmina tak, aby gracze bardziej nastawieni na gry RPG mogli smakowaćgłębi świata i odkrywania pobocznych wątków, czy rozwoju bohatera, a gracze bardziej nastawieni na akcje moglisię bardziej koncentrować na samej walce i postępach w dążeniu do głównego celu. Oczywiście, choć mamy wizjegry, to najważniejsza będzie dla nas opinia graczy, dlatego już wkrótce rozpoczniemy publikowanie sond wInternecie, w których będziemy się pytać graczy o ich preferencje odnośnie gry.