CD Action widziało już w akcji Wiedźmina 3
I chyba się podobał.
13.03.2013 | aktual.: 05.01.2016 16:17
W obszernym, 7-stronicowym materiale znalazło się sporo konkretów, m.in. na temat jednej z misji w grze. Poniżej najciekawsze informacje ale warto zapoznać się z całością - numer właśnie się ukazał, zainteresowani znajdą go w kioskach. Spojler: A jak spojrzycie na okładkę pod kątem, to zobaczycie podtytuł "Dziki Zgon" i trollface obok!
- Główny wątek fabularny wraz z zadaniami pobocznymi ma dostarczyć ok. 100 godzin rozgrywki. Sam główny wątek to 50 godzin.
- Geralt może skakać i pływać.
- Jego ruchy to teraz 96 animacji (przy 20 w drugiej części). Na znaczeniu mają stracić przewroty, wcześniej nadużywane.
- W grze nie będzie Quick Time Eventów.
- Wątek fabularny nie będzie podzielony na rozdziały, będzie natomiast "wyłaniał" się z "fabuł" poświęconych konkretnym regionom.
- W grze znajdą się 3 skrajnie różne epilogi (trwające do 2 godzin).
- Twórcom podoba się pomysł przeniesienia save'ów z drugiej części, ale na razie stoi on pod znakiem zapytania - problemem jest przenoszenie stanów między poszczególnymi platformami.
- Geralt nie będzie cały czas biegał z brodą - w prezentowanym fragmencie gry miał tygodniowy zarost.
- Zapiski w dzienniku będą uproszczone.
- Tworzenie broni ma wymagać więcej wysiłku, co za tym idzie, wykuta broń posłuży dłużej.
- Pojawi się podział na uzbrojenie zwykłe, ludzkie i wiedźmińskie. Będzie wykraczał poza prosty podział mieczy z „dwójki”.
- Wrócą trofea - teraz poza podniesieniem statystyk przydadzą się w alchemii.
- Pojawi się ekonomia, niektóre produkty będą w pewnych miejscach droższe niż gdzieś indziej.
- Wiedźmin osiągnie maksymalnie 60. poziom doświadczenia. Ścieżek rozwoju postaci ma być więcej niż w drugiej części.
- Geralt nie będzie się poruszał wyłącznie na jednym koniu - pojawi się kilka rodzajów wierzchowców o różnej charakterystyce.
- "Rozmowa z jarlem to okazja, by poznać niespotykany, filmowy sposób przedstawienia dialogów odcinający się od dwóch ujęć kamery i bohaterów stojących jak kołki" - zabrakło jednak szczegółów wyjaśniających, jaki to niespotykany sposób.
- Polowania na potwory będą podstawowym źródłem utrzymania Geralta. Istotne będą rozmowy z tubylcami, by poznać sposoby na wyeliminowanie kreatur. Przełoży się to na odblokowanie systemu celowania, dzięki któremu Geralt będzie mógł zranić przeciwnika w najczulszy punkt.
- Zmieniono działanie niektórych wiedźmińskich znaków, np. Igni może działać jak miotacz ognia tak długo, jak starczy nam staminy.
- Niewykluczone, że w niektórych fragmentach gry będziemy sterować innymi bohaterami niż Geralt.
Z kolei z materiału na Eurogamerze dowiadujemy się między innymi, że CD Projekt RED ma devkity PS4 blisko pół roku i było jednym z pierwszych europejskich studiów, które je dostało. Adama Badowskiego z CDP RED pytano też, czy w związku ze współpracą z Sony można się spodziewać, że Wiedźmin 2 ukaże się na PS3. - Nie mogę nic potwierdzić. Zobaczymy - powiedział.
W tekście pada też stwierdzenie, że twórcy nie wykluczają w Wiedźminie 3 trybu multiplayer. - Myślimy nad czymś, ale nie mogę tego teraz wyjaśnić - powiedział Badowski.
Marcin Kosman