CCP ostatecznie skasowało World of Darkness
Na premierę tego mrocznego MMO od dawna liczyli już tylko niepoprawni optymiści. Dzisiaj firma wbiła do trumny projektu ostatni gwóźdź.
Prace nad World of Darkness ciągnęły się od wielu lat. Grę zapowiedziano już w 2006 roku, ale od tamtego czasu informacje o postępach wypływały z prędkością dryfu kontynentalnego. Ostatni raz CCP przekonywało nas, że World of Darkness wciąż żyje na początku zeszłego roku tym filmikiem.
Dziś CEO firmy poinformował, że projekt został skasowany, a decyzja o jego końcu należy do najtrudniejszych, jakie kiedykolwiek musiał podjąć.
Marzyliśmy o grze, która przeniosłaby was w zwalający z nóg świat World of Darkness, ale musieliśmy spojrzeć prawdzie w oczy i przyznać, że niestety nie daliśmy rady. Koniec World of Darkness oznacza zwolnienia w oddziale CCP w Atlancie, gdzie pozostali pracownicy dołączą do projektów związanych z uniwersum Eve Online. Smutną przyszłość już w 2011 roku wieszczył grze Piotrek Gnyp:
Ostatnia informacja prasowa mówi o zwolnieniach w firmie. Oberwał między innymi zespół pracujący na World of Darkness. Zastosowany eufemizm mówi o radykalnie zredukowanym teamie. Oczywiście gra będzie rewolucyjna, prace nadal trwają, tylko ja jakoś coraz mnie wierzę, że kiedykolwiek się ona ukaże. A szkoda... Chociaż z drugiej strony zamiast marnować czas na MMO, może po prostu podzwonić po kumplach i postarać umówić się na sesję? Kończąca jego wpis rada właśnie stała się jeszcze lepsza.
[źródło: Polygon]
Maciej Kowalik