Capcom woli wysokie oceny w recenzjach niż wysoką sprzedaż - a mi tu czołg jedzie

Nie przesadzałbym tak z entuzjazmem, delikatnie ujmując.

Capcom woli wysokie oceny w recenzjach niż wysoką sprzedaż - a mi tu czołg jedzie
Adam Piechota

08.08.2018 12:36

Okej. Pamiętacie, jak długo Capcom narzekał na nieciekawą sprzedaż Resident Evil VII? Pamiętacie premierowy stan Street Fightera V? Wyniki sprzedaży Monster Hunter World? O, a może co niektórzy pamiętają też ledwo trzymające się kupy Resident Evil 6? (Nie ja wymyśliłem zmianę numeracji z arabskiej na rzymską przy ostatniej odsłonie) Bardzo dobrze. Zapamiętajcie to wszystko, dodajcie do faktu, że żółto-niebiescy są gigantyczną korporacją...

Resident Evil 6: T-Rex WTF?!

...a teraz słuchajcie, co szycha z europejskiego oddziału firmy powiedziała w rozmowie z GameIndustry:

To, moi drodzy, nazywa się białymi kłamstewkami. Marketingowym nawijaniem makaronu na uszy. Oczywiście, że takiej firmie zależy na tym, by gra sprzedawała się CIĄGLE. Ale gdyby Resident Evil VII całkowicie wtopił, na pewno przekreśliłby nowy kierunek serii. Ba, nawet nie wtapiając, powodował długo gorzkie komentarze Japończyków. Gdyby ostatni Monster Hunter nie okazał się gigantycznym hitem, marka znowu rozwijałaby się na zachodzie metodą „później, mniej, wolniej, na małe platformy”. Premierowa wersja Street Fightera z kolei nawet nie ukrywała, że nie została dokończona. Gdyby wreszcie DmC było hitem, następną odsłoną serii byłoby DmC 2, a nie prawdziwa "piątka".

Nie zrozumcie mnie źle. Nie chcę mówić, że walka o przyjazny image w mediach jest bez sensu. Ale nie róbmy z takich wypowiedzi wielkiego sygnału, że od teraz Capcom będzie wydawał tylko idealne rzeczy. Łączmy kropki. Ja ten cytat interpretuję w taki sposób, że mam być spokojny o nadchodzący remake Resident Evil 2. Że mimo powrotu do kamery zza pleców, pozycja nie odpuści dusznego klimatu fantastycznej „siódemki”. Że nie przekreśla poprzedniej odsłony, nawet jeśli nie sprzedała się tak, jak "wybuchowa" "szóstka".

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.