Capcom walczy z dzieleniem się grami na PSN

Pomysł Ubisoftu na walkę z piractwem poprzez zmuszanie pecetowców do ciągłego połączenia z Internetem w trakcie gry, spotkał się z nie najlepszym przyjęciem, dając kolejny dowód na to, że granie na konsolach jest mniej skomplikowane i przyjemniejsze. Niestety, niewykluczone, iż czas sielanki dobiega końca. Pierwszą jaskółką zwiastująca zmiany, jest Final Fight: Double Impact w wersji na PS3.

Capcom walczy z dzieleniem się grami na PSN
marcindmjqtx

22.04.2010 | aktual.: 15.01.2016 15:26

Okazuje się, że posiadacze konsoli Sony, którzy ściągnęli odświeżoną wersje produkcji Capcomu z PSN, nie mogą zagrać, jeżeli ich konsola nie jest podłączona do globalnej pajęczyny, ponieważ gra przy uruchamianiu wymaga autoryzacji. Czemu problem ten nie dotyczy xboksowej edycji FF:DI?

Odpowiadając jednemu niezadowolonemu klientowi przedstawiciel Capcomu przyznał, że owszem, ograniczenie jest formą DRM. Ma ono na celu walkę z dzieleniem się grami do jakiego dochodzi pomiędzy użytkownikami PSN. Przypadek Final Fight: Double Impact jest testem jak tego rodzaju rozwiązania sprawdzą się w praktyce.

Tak samo jak w przypadku zabezpieczeń Ubisoftu pojawia się pytanie, ilu niedzielącym się grami użytkownikom uprzykrzy to życie. Bo co do kwestii skuteczności samego rozwiązania wydaje się, że Capcom może odnieść większy sukces w walce z osobami udostępniającymi swoje gry innym, niż Ubisoft z pecetowymi piratami, którzy prędzej czy później zawsze znajdą jakiegoś cracka.

Piotr Bajda

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościcapcomps3
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.