Były plany stworzenia gry w świecie Mass Effect z postacią inspirowaną Hanem Solo
BioWare rozważało stworzenie gry, która opowiadałaby poboczne historie sagi Mass Effect. Projekt został porzucony przed drugą częścią trylogii.
W wywiadzie dla The Gamer dyrektor rozwoju w BioWare Dorian Kieken powiedział, że w 2007 roku studio rozważało stworzenie gry w świecie Mass Effect, w którym główny bohater miał być inspirowany postacią Hana Solo z Gwiezdnych Wojen.
Gra nie miała być kolejną częścią trylogii Mass Effect (był to czas po premierze pierwszej części), ale opowiadać równoległe historie i poszerzać świat sagi.
Gra miała skupiać się na mniej kluczowych wątkach i postaciach, a gracz miał poznawać świat nie z punktu widzenia zbawcy galaktyki, a pospolitego złodzieja albo przemytnika.
Pomysł został jednak porzucony, bo studio musiało całe siły rzucić na produkcję drugiej części trylogii Mass Effect.
Kieken mówi w wywiadzie, że chciałby kiedyś zobaczyć grę inspirowaną Hanem Solo w świecie Mass Effect. Obecnie prawa do jednego i drugiego ma firma Electronics Arts, więcj jeśli tylko wymyśli jak wcisnąć do takiej gry mikro transakcje, to może marzenie Kiekena jeszcze się spełni.