Breakaway spróbuje ożenić ze sobą Rocket League i rywalizację bohaterów na śmierć i życie

Breakaway spróbuje ożenić ze sobą Rocket League i rywalizację bohaterów na śmierć i życie
Maciej Kowalik

30.09.2016 12:46

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

To właśnie nad tym autorzy ostatniego Killer Instinct pracują po tym, jak kupił ich Amazon.

Breakaway to jedna z trzech kart odkrytych przez Amazon na Twitchconie. Najbardziej konkretna, bo w przypadku New World oraz Crucible wiemy niewiele. Obie będą grami sieciowymi. Pierwsza ma być MMO z otwartym światem, którego akcja toczy się w XVII wieku ale ze szczyptą mocy nadnaturalnych. Druga to sieciowy survival na obcej planecie. Oba tytuły mają pozwalać widzom transmisji na Twitchu wpływać na rozgrywkę, aczkolwiek na szczegóły trzeba poczekać.

Przejdźmy więc do Breakaway od studia Double Helix. Dwie, złożone z 4 graczy, drużyny będą walczyć w nim o umieszczenie przypominającego świecącą piłkę reliktu w bramce przeciwników. Ale sport będzie to krwawy, bo rundę można wygrać po prostu eliminując wrogów. Albo upewniając się, że gdy skończy się czas relikt będzie w posiadaniu drugiej drużyny.

Breakaway Amazon Game Studios ROUGH LOOK

Między rundami bohaterów będziemy mogli rozwijać (po meczu nabyte umiejętności będą resetowane) i zapowiada się, że będzie to kluczowy element. Każdy z nich ma trzy specjalne umiejętności z cooldownami oraz potrafi budować dwa różne elementy na planszy. Jest więc co ulepszać, a każde ulepszenie jednej umiejętności, otwiera możliwość dalszego jej rozwoju. Trzeba więc będzie podejmować ważkie wybory.

Breakaway ma być klinem, którym Amazon wbije się w świat eSportu. W rozmowie z Eurogamerem autorzy zapewniają, że jest w nim zarówno głębia rozmaitych strategii, jak i łatwość w przyswajaniu podstawowych reguł zabawy. Wiele elementów nie jest jeszcze zresztą sfinalizowanych. Double Helix zaprasza do zapisów na wersję alpha. Breakaway będzie rozwijany podobnie jak wcześniej Killer Instinct - we współpracy z graczami. Szef Amazon Game Studios twierdzi, że w takim systemie pracy Double Helix czuje się najlepiej. Ale czy ktoś wyobraża sobie grę z eSportowymi ambicjami, której autorzy zupełnie odcinają się od społeczności?

W temacie gier stawiających na ostrą, sieciową rywalizację robi się coraz ciaśniej. Ale jeśli idzie o samą rozgrywkę, to trudno wskazać tytuł, który byłby bezpośrednim rywalem Breakaway. Pytanie tylko czy będzie ona na tyle świeża i rajcowna, by zajęci LOL-em, DOTA 2, Paladins czy Overwatchem maniacy znaleźli dla niej czas.

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościonlineamazon
Komentarze (1)