Borderlands 3 - tryb wydajnościowy niespecjalnie poprawia wydajność
A to klops.
16.09.2019 18:13
Dostępne w sprzedaży od końcówki zeszłego tygodnia Borderlands 3 od dnia premiery boryka się z problemami technicznymi. Gracze narzekają na wydajność zarówno wersji PC jak i wydań konsolowych. Wygląda na to, że mają na co.
Materiał, przygotowany przez nieocenione w tych kwestiach Digital Foundry, pokazuje, jak źle potrafi działać gra Gearboxu nawet na najpotężniejszych konsolach. Podobnie jak inne gry, Borderlands 3 oferuje na nich dwa tryby - nastawiony na wydajność (w którym działa w rozdzielczości 1080p) i grafikę (oferujący rozdzielczość 3200 x 1800).
[4K] Borderlands 3 Tech Analysis: PS4 Pro vs Xbox One X Graphics Comparison!
Jak się okazuje, ten pierwszy nie robi wcale tego, co powinien. Gra, mająca w nim oferować 60 klatek na sekundę, bardzo rzadko osiąga ten cel. Często spada do 50 FPS-ów w bardziej intensywnych momentach. Mało tego, pojawiają się szarpnięcia i problemy z tzw. frame pacingiem (czyli prosto mówiąc równomiernym rozkładem akcji na klatkę animacji).
Jest to widoczne zarówno na mocniejszym Xboksie One X jak i na PS4 Pro, gdzie problemy są jeszcze wyraźniejsze. W związku z nimi Digital Foundry zaleca pozostanie w trybie wyższej rozdzielczości, w którym przynajmniej na Xboksie One X gra oferuje płynne 30 klatek na sekundę. Na PS4 Pro pojawiają się jednak spadki i do 20 FPS-ów.
Pozostaje nadzieja, że Gearboxowi uda się poprawić sytuację uaktualnieniami.