BMW chce być jak Tesla. Ta opcja powstaje z myślą o pasażerach

BMW zgłasza patent, który zapewni pasażerom nową formę zabawy, o ile pasażerowie lubią wirtualną rozrywkę. W istocie nowe rozwiązanie sprowadza się do możliwości włączenia gier komputerowych w samochodzie.

BMW M3 Competition xDrive Touring
BMW M3 Competition xDrive Touring
Źródło zdjęć: © Autokult.pl | Mariusz Zmysłowski

22.05.2023 | aktual.: 22.05.2023 12:47

Gdy poruszany jest temat gier komputerowych w samochodzie, to pierwszym skojarzeniem jest Tesla, zwłaszcza dla rodzimego czytelnika. Nie ma w tym nic dziwnego, bowiem Elon Musk wielokrotnie wychwalał polską grę Cyberpunk 2077.

Jakby tego było mało, to niektóre modele Tesli zostały zintegrowane z platformą Steam. Podobnym tropem podąża BMW: producent samochodów zgłosił patent, który pozwoli pasażerom włączyć gry komputerowe wewnątrz pojazdu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W październiku 2022 r. BMW ogłosiło nawiązanie współpracy z AirConsole, czyli firmą rozwijającą ofertę grania w chmurze. Teraz otrzymujemy pierwsze konkrety i dowód na to, że z tego partnerstwa zrodzi się interesujący "bajer".

Brzmi pięknie, ale są ograniczenia

Teoretycznie pasażerowie uzyskaliby dostęp do około 200 gier komputerowych, jednakże nie będą to produkcje AAA, tylko gry o zdecydowanie mniejszym rozmachu, o charakterze zręcznościowym lub logicznym. W sam raz, by urozmaicić pobyt w samochodzie. Patent zakłada, że kontrolerem będą telefony użytkowników, zaś konfiguracja i parowanie sprzętu będzie proste niczym zeskanowanie kodu QR. Ten system pozwoli grać solo, ale też pozwoli na pewną formę kooperacji dla maksymalnie trzech osób.

Intencjonalnie użyłem słowa "pobyt" w samochodzie, a nie podróż: ograniczeniem tego systemu jest fakt, że pasażerowie nie włączą gry, jeśli auto jest w ruchu. Mówiąc najprościej: zagramy tylko wtedy, gdy auto stoi. Kłaniają się kwestie bezpieczeństwa i kwestia skupienia kierowcy.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.