Bloober Team zmienia nieco podejście do tworzenia gier

Bloober Team zmienia nieco podejście do tworzenia gier
Bartosz Witoszka

06.02.2020 15:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Od średnio budżetowych pozycji do gier AAA, choć horrory dalej mają być ważną częścią studia.

Krakowskie Bloober Team przeszło długą drogę w swojej gamedevowej przygodzie, a z roku na roku na rok przyspieszają coraz bardziej, wydając aż dwie gry w ciągu dwunastu miesięcy. Podczas jednego ze spotkań Gaming na Giełdzie, Piotr Babieno, prezes zarządu spółki, wspominał, że obecność na E3 pod skrzydłami Microsoftu (mini wydarzenie w Warszawie odbywało się akurat tuż po zakończeniu konferencji na E3) była dla niego i wszystkich deweloperów ogromnym wyróżnieniem.

Przypomnijmy, że chodzi Blair Witch (horror oparty na popularnej licencji), które ostatecznie nie podbiło rynku, a tytuł borykał się z wieloma problemami. Wydane wcześniej Layers of Fear 2 również nie zachwyciło (Adam był wyjątkowo łagodny, ja miałem znacznie więcej uwag) i w ciągu siedmiu dni od premiery, gra sprzedała się w około 50 tysiącach egzemplarzy.

Obraz

Przede wszystkim, o czym już wielu pisało tu i tam, studio będzie chciało się skupić na tworzeniu produkcji wysokobudżetowych i całkowicie zdominować rynek gier grozy. Tytuły mają odznaczać się większą filmowowścią, zaś akcję będziemy śledzić od teraz zza pleców bohatera, a nie tak jak było dotychczas, z perspektywy pierwszej osoby. Dotyczy to obu gier, na którymi aktualnie pracuje Bloober, jednak na razie wiemy o nich zaskakująco mało, biorąc pod uwagę, że ich premiera przewidziana jest jeszcze na ten rok.

Incoming Call Teaser

O nowym projekcie, który ma być spin-offem Observera wspominałem w jednym z Rozchodniaczków. Od tamtego momentu nie poznaliśmy nowych informacji, dlatego pozostaje zatem czekać na więcej szczegółów. Być może koniec roku fiskalnego będzie dobrą okazją do wygrzebania kilku ciekawych informacji z raportów i innych tego typu dokumentów.

Z kolei drugi tytuł to Medium (tytuł jest jeszcze roboczy), który pojawić ma się na komputerach osobistych i konsolach nowej generacji w czwartym kwartale 2020 roku. ten projekt jest jeszcze bardziej tajemniczy, a jedyne co o nim wiemy, to grafika będąca okładką dla tego wpisu.

Obraz

Tu pojawia się jedno podstawowe pytanie: skąd wziąć na to wszystko środki, skoro dwie ostatnie produkcje nie okazały się zbyt intratne (choć warto zauważyć, że Blair Witch był czasowo dostępny w GamePassie, co mogło wiązać się z przekazaniem dodatkowych środków przez Microsoft)? Cóż, po to właśnie została przygotowana ta prezentacja: znalezienie nowych metod finansowania i pozyskanie nowych inwestorów. To takie przypomnienie, jak byście myśleli, że ten mały wysyp informacji był przygotowany z myślą o graczach. Nie jest to nic nadzwyczajnego – warto przypomnieć, że ujawnienie pierwszych poważnych szczegółów o I, The Inquisitor, grze na podstawie twórczości Jacka Piekary, nad którą pracuje wrocławskie The Dust, odbyło się właśnie przy okazji konferencji dla potencjalnych inwestorów.

Obraz

Bartek Witoszka

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościbloober teamobserver
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (2)
Zobacz także