Bloober Team chwali się wynikami. Rekordowy początek roku
Bloober Team podzieliło się informacjami na temat wyników finansowych. Polska firma odnotowała rekordowo udany początek roku, a to efekt między innymi udanej premiery gry The Medium.
Bloober Team, polskie studio odpowiedzialne za takie tytuły jak The Medium, Observer System Redux czy seria Layers of Fear, przedstawiło informacje na temat wyników finansowych na początku 2022 roku. Okazuje się, że pierwszy kwartał bieżącego roku był niezwykle udany. Przychody netto wzrosły o 17,22 mln zł, czyli o 39 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Polskie studio tak wysoki przychód zawdzięcza przede wszystkim wysokiej sprzedaży dwóch tytułów. Chodzi o The Medium z 2021 roku i Observer System Redux z 2020 roku. Ponadto Bloober Team realizuje umowy z globalnymi wydawcami. Dobra sprzedaż i mniejszy przyrost kosztów operacyjnych przełożyły się na zysk netto w wysokości blisko 5,2 mln zł.
- Niezmiernie cieszę się, że The Medium nadal tak dobrze się sprzedaje. Początek roku przyniósł kolejne wyróżnienia dla naszej gry m.in. zwycięstwo w rankingu najlepszych gier 2021 organizowanym przez serwis Gamerweb, nominacje w SXSW Awards 2022 w kategoriach Indie Game of the Year oraz Excellence in Original Score - komentuje Piotr Babieno, prezes spółki.
Aktualnie Bloober Team pracuje nad dwoma projektami, które nazywają się roboczo Projekt B (wcześniej projekt Black) oraz Projekt C. Oba tytuły powstają we współpracy z gigantami branży gier wideo, czyli takimi firmami jak Konami czy Take Two - Private Division.
Plotki głoszą, że współpraca na linii Konami - Blobber Team obejmuje stworzenie odświeżonej wersji Silent Hill 2. Wciąż czekamy na potwierdzenie tych informacji, choć wydaje się to być bardzo prawdopodobne.
Karol Kołtowski, dziennikarz Polygamii