Bloober Team chwali się wynikami. Rekordowy początek roku

Bloober Team podzieliło się informacjami na temat wyników finansowych. Polska firma odnotowała rekordowo udany początek roku, a to efekt między innymi udanej premiery gry The Medium.

The Medium
The Medium
Źródło zdjęć: © Bloober Team

Bloober Team, polskie studio odpowiedzialne za takie tytuły jak The Medium, Observer System Redux czy seria Layers of Fear, przedstawiło informacje na temat wyników finansowych na początku 2022 roku. Okazuje się, że pierwszy kwartał bieżącego roku był niezwykle udany. Przychody netto wzrosły o 17,22 mln zł, czyli o 39 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Polskie studio tak wysoki przychód zawdzięcza przede wszystkim wysokiej sprzedaży dwóch tytułów. Chodzi o The Medium z 2021 roku i Observer System Redux z 2020 roku. Ponadto Bloober Team realizuje umowy z globalnymi wydawcami. Dobra sprzedaż i mniejszy przyrost kosztów operacyjnych przełożyły się na zysk netto w wysokości blisko 5,2 mln zł.

- Niezmiernie cieszę się, że The Medium nadal tak dobrze się sprzedaje. Początek roku przyniósł kolejne wyróżnienia dla naszej gry m.in. zwycięstwo w rankingu najlepszych gier 2021 organizowanym przez serwis Gamerweb, nominacje w SXSW Awards 2022 w kategoriach Indie Game of the Year oraz Excellence in Original Score - komentuje Piotr Babieno, prezes spółki.

Aktualnie Bloober Team pracuje nad dwoma projektami, które nazywają się roboczo Projekt B (wcześniej projekt Black) oraz Projekt C. Oba tytuły powstają we współpracy z gigantami branży gier wideo, czyli takimi firmami jak Konami czy Take Two - Private Division.

Plotki głoszą, że współpraca na linii Konami - Blobber Team obejmuje stworzenie odświeżonej wersji Silent Hill 2. Wciąż czekamy na potwierdzenie tych informacji, choć wydaje się to być bardzo prawdopodobne.

Karol Kołtowski, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.