Blair Witch 3: Elly Kedward

Blair Witch 3: Elly Kedward

marcindmjqtx
13.09.2001 17:16, aktualizacja: 08.01.2016 13:13

"Z trudem widziałem go w kurzawie. Dostrzegłem oczekującą na niego nieruchomą, nieskończenie cierpliwą, wysoką postać w czerni. "Ekstremalnie zimne miejsca oraz najbardziej ludzkie, ale skrajne emocje mogą przybrać postać człowieka." Michael stanął karnie przed tą postacią jak szeregowiec przed oficerem, a ona uniosła ramię i wsunęła je prosto przez anorak, przez skórę w żywe ciało."Graham Masterton „Dwa tygodnie strachu”

Blair Witch 3: Elly Kedward

Destinus

"Z trudem widziałem go w kurzawie. Dostrzegłem oczekującą na niego nieruchomą, nieskończenie cierpliwą, wysoką postać w czerni. "Ekstremalnie zimne miejsca oraz najbardziej ludzkie, ale skrajne emocje mogą przybrać postać człowieka." Michael stanął karnie przed tą postacią jak szeregowiec przed oficerem, a ona uniosła ramię i wsunęła je prosto przez anorak, przez skórę w żywe ciało."Graham Masterton „Dwa tygodnie strachu”

Na polskim rynku komputerowej rozrywki pojawiły się już dwie części tego produktu. Oprócz niego, mamy jeszcze film i powoli wkraczającą na ekrany kin kontynuację. Jak zapowiadał wydawca, gry miały powstać trzy. Trzecia część opowiada i ostatecznie wyjaśnia historię wiedźmy z Blair.Na polskim rynku komputerowej rozrywki pojawiły się już dwie części tego produktu. Oprócz niego, mamy jeszcze film i powoli wkraczającą na ekrany kin kontynuację. Jak zapowiadał wydawca, gry miały powstać trzy. Trzecia część opowiada i ostatecznie wyjaśnia historię wiedźmy z Blair. Blair Witch cz. 3 - Historia Elly Kedward jest kontynuacją, lub raczej początkiem, całej historii związanej z zaginięciami dzieci i z tajemniczym lasem. Fabuła gry wprowadza nas w realia roku 1785. Akcja rozpoczyna się w małym miasteczku - przyszłym Burkittsville. Życie w tej miejscowości jest spokojne i bardzo typowe. Jednak w pewnym momencie rozpoczyna się koszmar, który zostanie w pamięci całych pokoleń. Wszystko oczywiście przez paskudne wiedźmy. Jedną z nich była właśnie Elly Kedward. Elly była odludkiem, który nigdy nie wchodził w drogę innym. Czasami pomagała ludziom z miasteczka, a oni ją akceptowali. Wszystko to zmieniło się w momencie, gdy zaczęły ginąć dzieci. Odpowiedzialność za porwania spadła oczywiście na, wydawałoby się, spokojną Elly. Ludzie szybko osądzili czarownicę i wywieźli ją do lasu, by umarła tam przywiązana do drzewa. Niestety, takie rozwiązanie nie przyniosło oczekiwanych efektów. Dzieci dalej znikały, a dodatkowo nieliczni ludzie widzieli w lesie żywe trupy. Wszystko to wpłynęło na masowe ucieczki z miasteczka, które w końcu zostało prawie całkiem wyludnione.

Kim i Czym jest Elly Kedward?

Tak przedstawia się początek historii, jaką oferuje nam Blair Witch cz.3 - Historia Elly Kedward. W tej grze, jak i w poprzednich częściach, użyto mocno podrasowanego enginu z Nocturne'a. Realizacją projektu zajęła się firma Terminal Reality. W grze przyjdzie nam wcielić się w postać Jonathana Prey'a, który zawodowo zajmuje się "łowieniem" czarownic. O jego skuteczności wiedzą wszyscy mieszkańcy kontynentu. Jonathan jednak nie zdaje sobie sprawy z tego, że zadanie z Blair będzie najtrudniejszym w jego życiu. Wszystko dodatkowo utrudnia stan psychiczny naszego bohatera, który w ostatnim czasie stracił wiarę w Boga. Ta utrata wiary wpływa często na jego decyzje, ale można powiedzieć, że momentami te rozterki są pomocne w śledztwie. Jeżeli chodzi o samą rozgrywkę, to (zresztą od początku zapowiadali to producenci) jej charakter jest odmienny od tego, jaki znaliśmy z poprzednich części. Grając w Rustin Parr mieliśmy kontakt z klasyczną opowieścią grozy, w której nasza bohaterka prowadziła mroczne dochodzenie. Często stawała oko w oko z niebezpieczeństwem, z którym musiała sobie poradzić, mimo tego, że niejednokrotnie ją przerastało. W części drugiej (opowieści o Coffin Rock) sprawa wyglądała inaczej. Główny bohater - Lazarus - był żołnierzem, doświadczonym zabójcą, który nie raz otarł się o śmierć. W tej grze ważniejsze były rozterki naszego bohatera. Nękały go koszmary i duchy z przeszłości. Lazarus lękał się bardziej tego, czym jest niż jakiś upiorów z lasu wiedźmy. W ostatniej części gry nasz bohater - Jonathan Prey - to łowca czarownic. Jest to osoba, która została przygotowana do walki z siłami nadprzyrodzonymi. Przypomina on bardzo postać Strangera z Nocturne'a, jest nieustępliwy, nieustraszony i pewny siebie. Arsenał, którego używa Jonathan, to pistolet, strzelba i krzyż święty, który swym przeznaczeniem przypomina raczej "nadziak". Nasz ekwipunek zwiększa się w miarę rozwoju akcji, od księdza otrzymujemy potężny artefakt - krzyż, który będzie razić naszych wrogów oczyszczającym ogniem. Największym atutem gry jest to, że autorzy wprowadzają graczy celowo w błąd, składając w nasze ręce życie nieustraszonego łowcy czarownic, a później "kpią" z ludzkich wad naszego bohatera. Okazuje się on być bardzo ludzki i wrażliwy. Fabuła została pomyślana w taki sposób, by intrygować nas i wprowadzać w uczucie niepokoju i czającego się wszędzie niebezpieczeństwa. Nastrój grozy budowany jest poprzez wspaniałą oprawę audiowizualną. Można spokojnie powiedzieć, że początek historii jest najważniejszy, dlatego i Blair Witch cz.3 - Historia Elly Kedward jest chyba bardzo istotna.

Polowanie na czarownice!

Podsumowując, część trzecia posiada bardzo ciekawą fabułę, dobrą grafikę i muzykę, co w efekcie składa się na wspaniały nastrój gry. Nie zmieniony silnik oraz interfejs sprawiają, że każdy, kto grał w poprzednie części serii lub w Nocturne nie będzie miał żadnych kłopotów z tą grą. Według mnie, ta część (po Rustin Parr) jest najciekawsza. Dodam także, że teraz, gdy pojawiły się wszystkie gry z tej trylogii, świat wiedźmy Blair stał się dla mnie bardziej pociągający, a przede wszystkim kompletny. To oczywiście można docenić dopiero po zagraniu we wszystkie części gry. Po zapoznaniu się ze wszystkimi trzema opowieściami, możemy wreszcie fachowym okiem spojrzeć na tragiczne losy miasteczka Burkittsville. Pierwsza część filmu jedynie "podrażniła" naszą ciekawość, gry prawie w całości wyjaśniają fakty historyczne, lekko ubarwiając niektóre wydarzenia dla potrzeb dramatyzmu i spektakularności rozgrywki. Kończąc pozostaje mi tylko życzyć Wam udanych łowów (na czarownice).

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)